Wat voor virus scanner zou je doen voor een basis school?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat de school een netwerkbeheerder heeft die kan het best beoordelen welke virusscanner bij de configuratie past die gebruikt wordt.

Antwoorden (11)

Norton Security Scan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG heeft een hele goede nieuwe virus scan, ADV virus scan 2011, daar zit ook bij ingebouwd dat hij fouten op de desktop/laptop kan identificeren en herstellen.

Toegevoegd na 31 seconden:
AVG bedoel ik de niet ADV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
symantec endpoint protection
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trend micro worry free business std
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG internet security 9.0 is erg fijn, ik heb veel scanners gehad maar ik zweer bij deze. Er zit ook een browser plugin bijgeleverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wat je wilt bereiken met die virusscanner.
Alleen de mailtjes? Of wat de leerkrachten (of de leerlingen) downloaden? Hoeveel eindgebruikers zijn er? Is het een hele grote basisschool of een kleintje?

Even eigen ervaring:
Wij hebben Symantec als anti virus en daarnaast draait de Astaro voor netwerk, mail en web beveiliging. Astaro beschermt het netwerk tegen hackers, spyware, virussen, phishing, spam en andere internetbedreigingen met flexibele beveiligingsopties. Hiermee kunnen we heel veel regelen en inzien (life) en houden zo heel veel ellende buiten de deur.
Het is een prijzige aanschaf en misschien té voor een doorsnee basisschool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien het feit dat een basisschool ook een leerling-volg-systeem heeft met daarop zeer vertrouwelijke informatie is alleen de beste beveiligingssoftware acceptabel. Dus alleen van de bekende topmerken en ook de firewall!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen norton; norton is traag. gebruik gewoón microsoft security essentials; snel, gratis en vind heel veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is de meegeleverde beveiligingssoftware van windows al afdoende.
Ik zou gaan voor Avast, tot 3 computers is dat vrij bij niet commercieel gebruik. Je kunt overwegen een betaalde Avast versie te nemen omdat je dan meer mogelijkheden krijgt dan de gratis versie. Avast komt zeer goed uit voorkomende tests en is niet moeilijk in gebruik. Er is ook een Nederlandse versie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NOD32.

Die is in assembler geschreven, en niet in C, Java, Python of andere programmeertalen die trage code opleveren na compilatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgaande dat jullie op de school een Windows versie gebruiken. Er zijn nog vrij weinig verschillen tussen de grote merken. Elk heeft zo zijn voor- en nadelen. NOD32 is niet slecht, ook F-secure doet het vrij goed.

Wil je echt quasi zeker zijn om geen virusinfectie op te lopen, gebruik dan een linux distributie (tenzij je alle veiligheidsregels aan je laars zou lappen en standaard als root-user ingelogd zou zijn). Voor didactisch gebruik is er keuze te over: Edubuntu, Qimo, Puppy, PClinuxOS, enz. Ze hebben allen een live-omgeving, zodat je naar hartelust kan experimenteren zonder te installeren. Zeker eens proberen.