Normaalgesproken wordt de quarantaine van virusscanners automatisch na een bepaalde periode (meestal 14 dagen) geleegd. Wat dat betreft hoef je dus niets te doen. Daarbij is het handig om het bestand nog even te bewaren om af te wachten of je geen programma hebt wat niet meer werkt door de isolering van dit bestand. Een bestand dat wordt aangemerkt als virus is namelijk niet altijd een virus...

Kort antwoord op je vraag: nee, je HOEFT niets te doen maar het MAG wel... Het is misschien het beste om je virusscanner hem zelf op te laten ruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een virus dat door de scanner in quarantaine is geplaatst is onschadelijk en hoeft dus niet perse verwijderd te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijder maar, en doe nog een scan daarna.