Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan er een (verborgen) gevaar door de nieuwe 2d barcodes komen?

Ik testte een nieuwe barcode scanner op mijn mobieltje. Nadat de foto was genomen kwam ik uit op bijv. Youtube en de andere keer werd er een smsje opgesteld... Is dit de nieuwste vorm van verborgen reclame?
De grote vraag is: is elke doorgelinkte site wel safe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
584
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat gebeurt er als ik deze scan???:O xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha precies, dat is dus elke keer de verrassing..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de officiële standaard hoort er altijd een voor mensen leesbare versie onder te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echter, die zie ik zelden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wees nog voorzichtig met barcodes scannen als dat je bent met klikken op links. Barcodes en links zijn hetzelfde ding, behalve dan dat de barcodes nog onleesbaarder zijn voor mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verborgen reclame: Wellicht, maar niet handig aangezien men eerst moet scanen en niet ineens ziet wat het is.

Gevaarlijk: Niet echt, barcode software geeft eerst in plain text (dus gewone tekst, zonder uitvoerbare en/of opstart mogelijkheden) weer. Zo zie je dus wat er gebeurt. Vervolgens kun je zeggen of je het wilt openen of niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Niet echt, barcode software geeft eerst in plain text (dus gewone tekst, zonder uitvoerbare en/of opstart mogelijkheden) weer."
Dat betwijfel ik. Microsoft automatiseerd wel vaker gevaarlijke zaken, zoals de mogelijkheid om volautomatisch een programma op te starten als je een stick of CD plaatst. Wat natuurlijk gewoon achterlijk is.
(Als iemand niet zelf weet hoe ie een CD / stick moet lezen/starten, dan mag dat natuurlijk ook niet automatisch gaan. Tenzij je natuurlijk dol bent op malware.)
En dan nog: er kan bijv. een goo.gl, bit.ly of tinyurl.com link verschijnen. Dan weet je nog niks voordat je de link gevolgd hebt. Dus ja, er is wel 'gevaar' mogelijk in dezen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding