Je kan via een kabeltje (Of wellicht direct via je draadloze verbinding) op de menutjes van je modem komen. Als je op internet zoekt naar de handleiding, zal het je een IP nummer geven waarmee je de modem kan benaderen. Daar kan je dan 'enable security' aanvinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is op zich niet zo moeilijk, maar ik denk dat je beter even iemand kan vragen die er verstand van heeft, dan is het zo gedaan.
Als je zelf gaat prutsen, heb je straks kans dat je helemaal geen verbinding meer hebt.
Er zijn een aantal zaken waar je kennis van moet hebben. Ip-adressen, wpa of wpa2 encryptie e.d. Ook kan het zijn dat je laptop wpa2 bijvoorbeeld niet aan kan.
Overigens is het wel een heel goed idee om je draadloze netwerk te beveiligen.
Als het onbeveiligd is, maak je niet alleen je laptop kwetsbaar voor een hacker, ook kan er misbruik gemaakt worden van je internetverbinding. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor, dus wordt jij straks mogelijk aangesproken op misbruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je draadloze verbinding beveilingen met een sleutel, als je het ip adres van je modem weet kan jij in de webinterface van je modem komen.
Dat ziet eruit als een webpagina, maar daar kan je alle instellingen zien en veranderen.
Daar kan je belangrijke instellingen veranderen, ook kan je daar een wachtwoord, wepkey instellen.
Mocht je niet weten wat het ip adres van je modem is, kan je wel even googlen, dan kom je al een heel stuk verder.