ik heb een pc virus, ik ben 't tegengegaan, kan ik niet meer op internet.. ik heb wel internetverbinding,maar geen toegang op internet sites

ik heb al van alles geprobeerd met start -> uitvoeren -> cmd enzovoorts maar niks helpt, en zelfs google.nl doet het niet..

Toegevoegd na 19 minuten:
ik heb ook al F8 geprobeerd en met m'n virusscanner gewerkt, maar die geeft aan dat er geen virussen aanwezig zijn (wat kan kloppen want ik heb geprobeerd het virus te verwijderen) maar ik kan nog steeds niet op internetsites..

Toegevoegd na 25 minuten:
dit is mijn virus: Antispyware Soft
misschien zegt dat jullie wat..? dat heb ik verwijderd met:
http://www.2-spyware.com/remove-antispyware-soft.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor browser gebruik je als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welk virus had je, welke scanner gebruik je, welke bestanden zijn er verwijderd enzovoorts?
Misschien eens kijken of er computerhulp in de buurt wordt aangeboden en die laten komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je niet op sites kunt komen, hoe kom je hier dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ik nu op een andere computer zit, om hulp te vragen!

Antwoorden (6)

doe in het begin van het opstarten F8, en dan veilige modus. vanaf daar met een anti virus programma weghalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar het veiligste is om je pc volledig opnieuw te installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het zijn dat je met het verwijderen van het virus iets hebt weggegooid dat niet weg had gemoeten? Sommige virusscanners zijn iets te ijverig met voorstellen wat er verdacht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is mijn virus: Antispyware Soft
misschien zegt dat jullie wat..? dat heb ik verwijderd met:
2-spyware.com/remove-antispyware-soft.html ik kan niet bedenken dat er iets is weggegooid met het verwijderen van het virus..
en ja ik heb wel gewoon internet verbinding..
dus ik snap er zelf ook helemaal niks van
Ik heb in de reacties al de vraag gesteld welke browser je gebruikt, want bij je eigen beschrijving van het virus wordt de oplossing al gegeven, dit kan echter bij een andere browser net even anders zijn. het virus waardoor je getroffen bent heeft namelijk in je browser de proxy instellingen veranderd van de manier waarop je verbinding maakt met het internet.
Als je deze instelling weer terugzet zoals ze horen is al het leed weer geleden ;-)

Toegevoegd na 5 minuten:
Kijk eens onder tools/options/advanced/network/settings/network daar staan je proxy instellingen. zet die proxy instelling op automatisch detecteren. dit is de procedure indien je firefox gebruikt, het zal bij andere browsers mss iets anders zijn, maar ik verwacht geen grote verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hoe moet ik dat terug zetten, ik weet niet hoe de instellingen eerst waren..
maar dit helpt al wel, thanks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke heel erg bedankt, ik ga het meteen proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Proleem al opgelost?
Zet je beveiliging in je browser op laag en download de microsoft virusscanner en laat die lopen, voor 90% zeker dat je van het probleem af bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, ik vermoed dat je deze vraag gesteld hebt via een tweede computer?

Wat is het ip adres dat je krijgt op de computer waarop je geen websites meer kunt krijgen? Wel handig om dat eerst even te weten voordat we verder gaan!