Via mijn e-mail wordt spam verstuurd naar iedereen uit mijn adressenlijst. Hoe dit te stoppen?

Het gaat om een hotmailaccount.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er erg nare ervaringen mee gehad. Er werden vanaf mijn account ook nog schunnige e-mails verzonden zonder dat ik het wist. Wel 100 per keer, zo'n 3 keer per week. Erg dat dit kan bij hotmail! Ik gebruikte zelf bijna niet dat mail adres en gebruikte het nooit wanneer ik ergens een adres op moest geven, dus hoe het kan? Kraken?
Snuffel
13 jaar geleden
Dat is echt heel naar. Ik hoop dat dat van die schunnige mails mij bespaard blijf. Heb er nog geen reacties over gehad in ieder geval, wel over die spam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was, een nieuwe account aanmaken en je vaste kontacten een mail sturen met je nieuwe emailadres. Dat kun je dan nog even vanuit je oude hotmail doen. Daarna je hotmail account sluiten. Dit is ingewikkeld, maar misschien kom jij daar sneller uit als ik. Is echt het verstandigste! Ik kwam er toen niet af, heeft maanden geduurd en toen was ik het zat want je naam staat er wel mooi boven als afz.

Het beste antwoord

Bij andere e-mail providers (het zijn er maar een paar) kun je je account verwijderen met een klik op de knop. Bij Hotmail niet. (Best wel dom eigenlijk). Ik weet niet of het komt door malware/ een hacker of dat je je wachtwoord ergens hebt verteld, maar je kunt je contact informeren over dit probleem en kunnen ze het markeren als een phishingbericht zodat alle e-mails van dat mail adres worden geweigerd. (eigenlijk moet je de knop ''ongewenst'' gebruiken maar dan komen de mails nog wel binnen. Als er toch nog ernstige problemen zijn, dan KUN je PROBEREN (dus het is niet verplicht) om contact met Microsoft Nederland op te nemen. Zij kunnen dan het probleem oplossen en eventueel tips geven om dit soort dingen te voorkomen. PS: het is wel aangeraden om bijv. een GMail-account te nemen. het spamfilter werkt beter.
Veel succes! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je wachtwoord veranderen. Mogelijkerwijs heb je jouw Hotmail/Msn wachtwoord ergens ingetoetst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik ook gehad, ik heb toen mijn wachtwoord veranderd maar het bleef doorgaan.
Mijn outbox zat steeds weer vol met verzonden e-mails.

Kontact gehad met hotmailprovider maar die deed er verder niks mee.

Heb uiteindelijk een nieuw e=mailadres aangemaakt wat toen @live werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een google account. gmail, dus. Die hebben een veel beter spamfilter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nieuw account aanmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gmail heeft bijna geen spam. Installeer dus Gmail.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dat je je wachtwoord verandert, raad ik aan eerst even te kijken of je zogeheten 'keyloggers' heb.

Dit is een klein bestandje dat ervoor zorgt dat het je nieuwe wachtwoord ook weer vind, en dus rustig door kan gaan.

Kijk eens in de bron voor meer info.