Via mijn e-mail wordt spam verstuurd naar iedereen uit mijn adressenlijst. Hoe dit te stoppen?

Het gaat om een hotmailaccount.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij andere e-mail providers (het zijn er maar een paar) kun je je account verwijderen met een klik op de knop. Bij Hotmail niet. (Best wel dom eigenlijk). Ik weet niet of het komt door malware/ een hacker of dat je je wachtwoord ergens hebt verteld, maar je kunt je contact informeren over dit probleem en kunnen ze het markeren als een phishingbericht zodat alle e-mails van dat mail adres worden geweigerd. (eigenlijk moet je de knop ''ongewenst'' gebruiken maar dan komen de mails nog wel binnen. Als er toch nog ernstige problemen zijn, dan KUN je PROBEREN (dus het is niet verplicht) om contact met Microsoft Nederland op te nemen. Zij kunnen dan het probleem oplossen en eventueel tips geven om dit soort dingen te voorkomen. PS: het is wel aangeraden om bijv. een GMail-account te nemen. het spamfilter werkt beter. Veel succes! :)

Je wachtwoord veranderen. Mogelijkerwijs heb je jouw Hotmail/Msn wachtwoord ergens ingetoetst.

Dit heb ik ook gehad, ik heb toen mijn wachtwoord veranderd maar het bleef doorgaan. Mijn outbox zat steeds weer vol met verzonden e-mails. Kontact gehad met hotmailprovider maar die deed er verder niks mee. Heb uiteindelijk een nieuw e=mailadres aangemaakt wat toen @live werd.

Neem een google account. gmail, dus. Die hebben een veel beter spamfilter.

nieuw account aanmaken.

Gmail heeft bijna geen spam. Installeer dus Gmail.

Voor dat je je wachtwoord verandert, raad ik aan eerst even te kijken of je zogeheten 'keyloggers' heb. Dit is een klein bestandje dat ervoor zorgt dat het je nieuwe wachtwoord ook weer vind, en dus rustig door kan gaan. Kijk eens in de bron voor meer info.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Keylogger

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100