Bestaan er nadelen aan het spelen van Tetris ?

Ik doe dit elke dag wel. Maar vraag me ook af of dit gevaarlijk of een nadelig effect kan hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alles wat je overmatig gebruikt of doet is nooit goed voor je. Dus ook tetris spelen

Antwoorden (3)

Jaren geleden speelde ik ook veel tetris. Op het moment dat ik in mijn hoofd blokjes begon te passen in alle ruimtes om mij heen, onder stoelen en zo, ben ik acuut gestopt.
Of het echt nadelig is, ik weet het niet. Gevaarlijk, nee, dat niet denk ik, maar het was voor mij een teken dat het teveel was geweest. Als iets je zo bezig houdt, ook op het moment dat je er niet mee bezig bent, denk ik dat het niet gezond is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke duidelijk, ik ga minderen. Epilepsie heb ik vaak gehoord maar oke..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Epilepsie ontstaat niet door dit soort spelletjes, maar kan er wel door getriggerd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 Haivon.
ik speel veel woordspellen ,maar op een gegeven moment als ik s,nachts niet goed slaap komen de woorden terug in mijn gedachten.
Voor het naar bed gaan minimaal een uurtje eerst ontspannen.
Niet echt. Alleen als je wat hier boven genoemd is rare dingen gaan voorstellen Enz. Dan is het beter dat je (tijdelijk) stopt.
Natuurlijk is Tetris ook wel goed. Het is een soort puzzel en moet je goed bij nadenken zo train je dus je hersenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bevordert het inzicht, kan verslavend zijn maar dat zijn online kansspelen nog veel erger en kosten je geld. Strategie, reactie en geld in je zak houden is alleen maar brain training. 24 uur achter elkaar raad ik af, bekijk de bronvermelding maar eens.... ik kan het met mijn ogen al niet eens volgen en die gast is 100% rustig. Dat potje tetris van een paar uur is alleen maar goed om je scherp te houden lijkt mij als gamer. De bronvermelding gaat mij de pet te boven. DAN ben je echt ehhh goed & volgens mij speelt Tetris niet op dat niveau. Tetris is goed voor inzicht en gaat nooit zo snel als onderstaande bronvermelding. Racespellen hebben hetzelfde nadeel net als Tetris, voordat je zo veel toetsen hebt geramd als de bronvermelding dan heb je er denk ik 5 dagen opzitten wat deze jongen in een minuut doet. Maak je niet druk en Tetris is alleen maar goed zolang het niet obsessief gaat worden maar dat is met alles zo. Succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Op het commentaar wat ik zojuist ontvangen heb ik "zonder namen te noemen" in 1 zin een antwoord. "Alles kan slecht voor je zijn, magnetron voedsel, GSM straling, drank&drugs etc, Tetris kan hooguit RSI opleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Die bron waar jij je hele "antwoord" op baseert gaat helemaal niet over Tetris, maar betreft Warcraft. Dus je had het bij de eerste zin kunnen laten....