Kan ik de mobieltjes die inloggen op de draadloze verbinding ook weer af gooien. ik wil namelijk niet dat de kinderen in bed nog liggen te twitteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

je kan in je modem of draadloze router een tijd instellen per mac adres maar is wel ingewikkeld om hier uit te leggen.
ligt er ook aan of je een los modem en losse draadloze router hebt want je moet dat dan wel op de goeie router ingesteld worden
Het lijkt me simpeler de gsm in te leveren
en aan de accu lader te leggen in de huiskamer o.i.d
hou de laders in eigen hand
en dus niet op de kamers
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toevallig pas draadloos internet aangelegd thuis en zat dus met hetzelfde probleem .. omdat ik zelf ook vanwege mijn werk erg laat naar bed ga en ook nog laat op de avond zelf internet gebruik , is de optie internet gewoon uitzetten geen optie. ik heb dus gewoon gesteld dat de telefoon's bij het naar bed gaan worden ingeleverd, en kunnen dan meteen op de oplader. zo sla je 2 vliegen in 1 klap
Bij sommige draadloze routers kan je ook tijden instellen voor het draadloze signaal..

Bijvoorbeeld dat er alleen tussen 08.00u 's ochtends en 20:00u 's avonds draadloos signaal is, en in de overige tijden het signaal gewoon uit staat.

Nu zal je wel een router moeten zoeken die dit kan, zelf heb ik een dure Zyxel router die dat kan, gekregen bij mijn glasvezel abonnement, maar los kost ie zo'n 200 euro geloof ik! :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Wat is hier mis aan ? het is inderdaad ook mogelijk je draadloos uit te zetten ?
de meeste router beschikken daar wel over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef dat als antwoord, dus ik vind er totaal niks mis aan;)
Je kan heel opvoedkundig de stekker (adapters) s'nachts uit het stopcontact halen van je router èn van je modem. Doet internet het gewoon helemaal niet meer.. dan slapen je kids in elk geval.. en je bespaart ook nog eens een paar euro's stroom. En smorgens vroeg als ze nog slapen of uit het zicht zijn doe je de stekkers er weer in ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handig,
En jezelf dan?
Ritsuka
12 jaar geleden
als ouder hoor je natuurlijk het goede voorbeeld te geven met niet internetten laat op de avond ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies, ritsuka ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet erg praktisch en ik denk dat Ritsuka sarcastisch was, want een ouder mag zelf weten tot hoelaat die op blijft.
Ritsuka
12 jaar geleden
lees ook na mijn zin, er staat een smiley met een knipoog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das nou toevallig, ik bedoelde het ook al sarcastisch.. *knipoog*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit van plan bent kan je er ook een tijdschakelaar tussen zetten, hoef je niet telkens je meterkast ofzo in, dat gaat ook opvallen ;) Maar handig is dit niet, zeker niet als je telefoonlijn via dezelfde modem/router loopt
Mocht je niet zo'n geavanceerde router of kennis ervoor hebben: zet een tweede wifi router met een tijdschakelaar op voor de kids, en hou het wachtwoord van de hoofdrouter geheim. (Gebruik niet de WAN aansluiting op de 2 router maar gewoon LAN1 naar LAN1 op hoofdrouter). Als ze al bijdehand zijn gaat er stiekem een prepaid datasimmetje in de telefoon dus verwacht niet teveel van technische oplossingen.