Ja hoor, dat kan zeker !

Een vers geïnstalleerde computer van de originele CD van de fabrikant is over het algemeen virusvrij.
Daarna is het de kunst om je PC ook in die staat te behouden.

Bij een offline computer waar ook geen USB-sticks, CD's of floppies in kunnen is dat wat eenvoudiger dan bij een computer die verbonden is met het internet en waar van allerlei media op aangesloten kunnen worden.

Met een goede firewall, een virusscanner en een malware detectieprogramma én goed gebruik daarvan kun je het meeste kwaad wel buiten de deur houden. Maar de garantie dat je altijd virus-vrij blijft, ook als je alles goed doet, die is er niet.

Maar je mag de stelling niet omdraaien door te zeggen dat 100% virus-vrij niet zou kunnen.

Andere antwoorden (1)

nee er zit altijd in het Systeem virussen maar let op dit zijn goede virussen die de slecht tegenhouden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ken wel scripts die noodzakelijk zijn voor je pc. Misschien dat hij script en virus door elkaar haalt?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ik denk dat yoloswek het volgende bedoeld: Er zijn virussen die niet meer dan dan zichzelf verspreiden en verder geen schade directe aanrichten. Er zijn ook virussen die er lol in hebben je hele systeem onbruikbaar te maken. Die laatse zijn sowieso slecht, de eerste categorie is relatief goed. Ik zeg relatief omdat ze nog altijd bandbreedte wegvreten en je tijd en geld moet besteden om het virus op te sporen en te verwijderen. Daarnaast kunnen ze ook onbedoelde andere bijeffecten hebben of kwetsbaarheden veroorzaken. Dan is er nog een 3e categorie. Men heeft wel eens virussen geschreven die poogden om andere, echt kwaadaardige virussen te verwijderen. Allemaal heel goed bedoeld, maar ook die programma's hadden dezelfde nadelen als de eerder genoemde relatief onschuldige virussen. Uiteindelijk bleek het middel erger dan de kwaal waardoor het middel inmiddels als not done beschouwd wordt. Conclusie: goede virussen bestaan niet, maar er zijn verschillen in kwaadaardigheid. Overigens bestaan 100% virusvrije computers wel degelijk ! Daarom een min voor het antwoord.