Heb je een virusscanner en tevens een scanner voor internetfraude nodig?

Mijn vraag is!
Heb je een virusscanner en tevens een scanner voor internetgevaren cq internetfraude nodig?
En wat is een goede virusscanner voor android?
Alvast bedankt.

Antoni
3 jaar geleden
Ik begrijp niet wat je bedoelt met een scanner voor internetfraude. Een e-mailprogramma zal (kunnen) aangeven dat bepaalde e-mails verdacht zijn. Zo kan je e-mailprogramma je waarschuwen, maar je zal ook zelf steeds moeten opletten!

Antwoorden (2)

De meeste internet fraude gaat via mail/whatapp/facebook-berichten.
De oplossing is: vertrouw geen enkel mailbericht dat er anders dan "normaal"uit ziet en gooi die ongeopend weg.
Gooi alle mailberichten van banken, creditcards ed. ongeopend weg. Als een bank iets serieus te melden heeft krijgt u daar een brief van (u weet wel, zo'n vel papier :-)
Gooi alle berichten ongeopend weg die u ergens voor waarschuwen, bang willen maken, of mooie prijzen in het vooruitzicht stellen: dat is allemaal oplichting.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Neen,een goede virusscanner houdt alle mailtjes en websites met verkeerde links tegen. Alleen als je in een verkeerde mail op een link klikt kan het fout gaan. Een speciale "fraudescanner" is due niet nodig. Bedenk wel, dat gratis software niet altijd te vertrouwen is en je wat beter een duurdere internet-securety kunt kopen.
Stel ook je postbox zo in, dat mails van mensen die NIET in je adresboek staan automatisch worden uitgefilterd.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
elothomas
3 jaar geleden
Beste Elder161,
Zou u mij kunnen aanraden wat een goede "internet-security" is?
Bvd
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@elothomas
Ik heb al heel veel virusscaners gehad, maar de laatste jaren ben ik bijzonder tevreden over Kaspersky-internet security. Deze heeft zeer veel instelmogelijkheden, een passwordmanager, een gezins"blokkade" en alles wat je nodig hebt om veilig te bankieren en te internetten.
Ik noem dit geen reclame- maken, want je kan op internet alle beveiligingsprogramma's zoeken met reviews erbij.