Is het wachtwoorden opslaan in browsers te misbruiken als je bijv. spyware op je PC hebt?

Beter omschreven: Maak je het kwaadwilligen makkelijker om je wachtwoord(en) te stelen als je ze laat bewaren door je browser?
Zoja, hoe kan je dit tegengaan? Een wachtwoord op je browser die niet is opgeslagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste,

Je kan beter geen gevoelige informatie opslaan op je pc !
Iemand die kwade bedoelingen heeft kan zo gemakkelijk inbreken (een wachtwoord achterhalen is zo te kraken), en zeker als je deze opslaat in een document !!

Je kan beter deze info apart opslaan ver weg van de pc of laptop of notebook !

Een goede raad veranderl regelmatig van wachtwoord, en gebruik geen universeel wachtwoord voor alles !!

Of je kan gebruik maken van een paswoordmanager !
Bijvoorbeeld : Roboform of Keepass !

Of nog beter leer je paswoord(en) uit het hoofd, schrijf niets op en deel ze ook niet mee aan derden !!

Voor meer info ivm dit onderwerp zie de hierbijgevoegde
linken !

Keep it save !!

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wachtwoorden opslaan?
Bij sommige websites moet u inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. De browser kan deze gegevens onthouden, zodat u de volgende keer makkelijker inlogt. Bij Firefox en Chrome is de complete lijst met opgeslagen wachtwoorden simpel op te roepen, en hackers kunnen dit ook als het ze lukt in uw pc in te breken. Voor de zekerheid kunt u een hoofdwachtwoord instellen, hiermee wordt de lijst versleuteld (Opties > tabblad Beveiliging). Ook Internet Explorer kan wachtwoorden onthouden, die helaas met een apart programmaatje zijn op te roepen. IE blijkt dit niet veiliger te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed gezegd. Elk opgeslagen wachtwoord kan misbruikt worden.
Voor "onbelangrijke" sites hanteer ik dan ook een ander wachtwoord dat ik voor het gemak opsla.
Voor belangrijke sites. (banken, digid sites ed) sla ik het wachtwoord NIET op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je copy & paste antwoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen dank. Bron stond er toch bij?
Of kun je niet googlen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan prima googlen, de reden om goeievraag.nl te gebruiken is toch vaak omdat ik géén google-antwoord zoekt. Ik zoek iemand die er wat van weet ipv een willekeurige internet pagina.
Ga veilig en verstandig om met wachtwoorden, opslaan in een browser is NIET veilig en NIET verstandig.

Bewaar accountnamen/wachtwoorden op een veilige plaats. Dus niet in de directe nabijheid van de pc/laptop. Bewaar ze ook niet in een tekstdocument dat opgeslagen is op een pc/laptop (of het moet een stand alone zijn).