Zijn telefonische enquêtes een gevaar?

Heb voor het laatst een telefonische enquête ontvangen vanuit Brussel. Ik had een man met gebrekkig Nederlands aan de lijn. Hij stelde een kwartier lang vragen over banken en verzekeringen (geen persoonlijke vragen). De enige info die hij uiteindelijk nu bezit zijn: mijn volledige naam, telefoonnummer en postcode. Nu, achteraf gaf ik het telefoonnummer in op Google en kwam alleen maar negatieve recensies uit over hoe gevaarlijk het is om deze enquêtes effectief te accepteren, maar hoe groot is dit gevaar? Is er enige mogelijkheid dat deze organisatie schade kan verrichten aan mijn smartphone/ privacy ? Laat ik deze best checken op virussen? Hoe moet ik hiermee verder?

Weet jij het antwoord?

/2500

Raar verhaal, maar er gebeuren nu eenmaal veel vreemde dingen in de wereld. Maar als antwoord op je vraag: als je alleen maar je naam, adres en telefoonnummer hebt gegeven / bevestigd, dan kan ik me niet voorstellen dat iemand daar vervelende dingen mee kan doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100