AVG virusscan blijft vragen of ik kopen wil. Kan ik deze verwijderen en opnieuw de gratis versie downloaden?

Een tijdje geleden heb ik AVG virusscan op mijn pc geinstalleerd. Ik heb daarbij ook de proefversie genomen voor 30 dagen uitgebreide bescherming. Na 1 dag begonnen ze me al steeds bij het opstarten te vragen of ik het kopen wou. Ik heb braaf gewacht tot de 30 dagen proef van die versie was afgelopen in de hoop dat dat vervelende schermpje dan wel weg zou gaan, maar nu blijft ie dus gewoon zeggen dat het inmiddels verlopen is en of ik het wil kopen :-/

Kan ik nu AVG gewoon van mijn pc verwijderen en dan opnieuw de gratis versie downloaden en installeren?

Toegevoegd na 3 dagen:
Toevoeging voordat ik mijn vraag sluit: Ik heb AVG verwijderd van mijn pc via het configuratiescherm/programma's. Tussen het verwijderen door werd mij gevraagd of ik wèl de gratis versie wilde blijven gebruiken zodat die geconverteerd kon worden. Dat is ook gebeurd dus was eigenlijk heel simpel, al had ik dat liever 30 dagen geleden geweten *grijns*.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer dit eerst eens:
Open AVG en ga naar 'Tools' > 'Advanced Settings' > 'Schedules' > 'Program Update Schedule' en haal vervolgens het vinkje weg bij 'Enable this task'.
Klik op 'Apply' en OK. Die melding moet ergens weg te halen zijn en volgens mij is dit de weg.

Antwoorden (5)

Gewoon proberen.Volgens mij zal dat wel lukken hoor want de gratis versie is minder uitgebreid dan de proefversie.Ik gebruik al jaren de gratis versie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de gratis versie ook downloaden van AVG, maar ik raad aan om geen AVG maar Avast te downloaden en installeren.

Avast is ook gewoon gratis, en werkt volgens mij minder storend en ook beter. Alhoewel soms ook weer eens te goed. En met de 5.0 is de interface van Avast veranderd waardoor het ook eenvoudiger is om alles te overzien.
Zie bron voor linkje.

Maar in principe kun je gewoon AVG verwijderen en de gratis versie erop zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er zelf al helemaal klaar zijn dan. Gewoon eraf gooien en een gratis viruspakket installeren. Ik gebruik zelf Avast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG is gratis...
Ik kan je sowieso AVG afraden. Dit is een slechte virusscanner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke raadt jij aan dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk al jaren met AVG prima prog nooit problemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd een prima progje, dat AVG!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avira of Kaspersky. Na het draaien van controle met AVG moet je eens één van deze ook laten draaien, dan merk je het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast is de beste en gratis virusscanner; http://www.av.eu/avast_antivirus_producten/avast_antivirus_Home_Edition
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast is niet de beste, maar verre van de slechtste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt onzin, ik heb meerdere virusscanners gehad en Avast 4 Home is zeker wel de beste. Je moet niet oordelen als je het zelf niet hebt gebruikt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://security.nl/artikel/22931/1
http://www.veiligophetweb.nl/?page=9&catid=1&object=154225 Er zijn meerdere overzichten te vinden, niet allemaal met dezelfde resultaten maar toch doet Avira over het algemeen beter dan Avast. Zelfgebruikt heb ik het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die overzichten kennen we wel, die worden allemaal betaald door die virusscanners die bovenaan staan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens als je testen naar voren haalt van 3 jaar geleden en waarin Avast niet eens wordt meegenomen is dat ook niet representatief ;-)
Inderdaad AVG gewoon verwijderen en de gratis Avast 4 Home installeren, die is veel beter!