Kan ik van een wifi-code het huisadres achterhalen?

Stel je wilt je partner controleren en in haar telefoon staan allerlei wifi-codes opgeslagen. Kan ik aan de hand daarvan zien waar of bij wie ze is ingelogd? Is een wifi-code te traceren op adres?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nee, dit is niet te doen.
Een wifi code is zelf in te stellen (het ID) en ook het wachtwoord.

Echter, wat je waarschijnlijk bedoelt is of de unieke code van de router te achterhalen is (het MAC address van de router die wifi uitzendt). Dit is alleen ook niet te doen want die code krijg je alleen als je al verbinding hebt met het draadloze netwerk en dan heb je het adres eigenlijk toch al (omdat je er bent of naast staat).

Er zijn wel een aantal redenen waarom er (bijv) vreemde wifi netwerken in een telefoon staan:
- Winkels die gratis wifi aanbieden (AH, Ikea, Bijenkort, Media Markt)
- Praktijken die gratis wifi aanbieden (de fysio, tandarts, ziekenhuis)
- Gewoon vrienden waar ze wel eens geweest is.
- Verkeerde instelling waardoor een andere telefoon als accesspoint is ingesteld waarop ze ingelogd is.

De meeste mensen schonen hun lijst nooit op. Dus dan staan er soms ook wifi points in die soms zelfs jaren oud zijn...

Als je je zorgen maakt, kan je dit ook gewoon eens bespreken. Communicatie op persoonlijk vlak werkt soms best goed.
9 jaar geleden
Je kan geen wifi code traceren, deze is zeer geheim en alleen providers van de wifi kunnen de code veranderen etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet waar, gebruikers kunnen deze zelf ook wijzigen. Uit je verhaal maak ik namelijk op dat je het wachtwoord bedoelt. Het MAC-adres is niet te wijzigen, nou ja, moeilijk.
Thecis
9 jaar geleden
Inderdaad, MAC codes zijn aan te passen, maar is inderdaad wat moeilijker.