Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn computer goed beveiligen tegen blikseminslag?

Onlangs was mijn computer kapot en is er een monteur bij geweest die de computer weer heeft gemaakt.
Het koste me 15 euro en toen was het verholpen en volgens de monteur is er waarschijnlijk inslag van onweer ergens in de buurt geweest wat de storing heeft veroorzaakt.
Ik heb geen verstand van computers en heb niet gevraagd wat er nu werkelijk aan de hand was.
Maar ik vraag me nu wel af: hoe kan ik mijn computer goed beveiligen tegen blikseminslag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Take your pick.

http://www.popelectronics.nl/stekkerdozen-en-verlengsnoeren-c-11.html

Ik heb zelf die 7 voudige zwarte SPBO6B
heel tevreden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met een speciaal stopcontact met beveiliging tegen bliksem
inslag, stroompieken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kun je los kopen en er zitten meerdere plaatsen op voor meerdere stekkers. Er zit een kabel aan en dit steek je in je stopcontact, is dus een soort verlengsnoer en er zit een wipschakelaar op.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit wordt een overspanningsbeveiliging genoemd.
(Lees meer...)
14 jaar geleden