Wie kent dit telefoonnummer? 00205001500

Ik word de laatste tijd regelmatig gebeld door een (Chinese?) Engels sprekende dame die zogenaamd problemen op mijn computer op wil lossen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het maakt niet uit of iemand dat telefoonnummer kent. Elk soort telefoontje waarbij iemand in een vreemde taal jou probeert wijs te maken dat jij computerproblemen hebt is nep. Ze proberen jou een code te laten invoeren waardoor vanuit het buitenland jouw gegevens overgenomen kunnen worden, waaronder ook jouw bankrekening! Nooit intrappen dus!
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Microsoft ondersteuning in Amsterdam - volgens Google.

Toegevoegd na 39 seconden:
Sorry, Barneveld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee zijn oplichters, algemeen bekend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.security.nl/posting/35102/Microsoft%3A+hang+op+als+we+bellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vat 't, maar hoe kan dat telefoonnummer dan van MS uit Barneveld zijn? Hoe krijg je dat op nummerweergave?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
0020 is de landencode van Egypte.
Niet op ingaan zijn oplichters die je een programma willen verkopen die je vervolgens moet installeren, ophangen en online aangifte doen bij de politie.

Toegevoegd na 2 minuten:
https://www.security.nl/posting/35102/Microsoft%3A+hang+op+als+we+bellen

Toegevoegd na 4 minuten:
Telefoon
Volgens Sesso wordt ook een toenemend aantal mensen door oplichters gebeld die zich als Microsoft personeel uitgeven. De oplichters bellen over een geïnfecteerde computer, waarna het slachtoffer software moeten aanschaffen en installeren.
"Microsoft zal nooit zomaar een gebruiker bellen. Nooit. Als je zo'n gesprek ontvangt, hang dan op", zegt Sesso. Ze merkt op dat legitieme Windows-gebruikers gratis over Security Essentials, Safety Scanner en Windows Defender kunnen beschikken.