Waar kan ik neppe mails naar doorsturen?

Ik heb deze mail gekregen vandaag, maar heb helemaal geen PayPal account.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb vandaag weer opnieuw een mail gehad, daarin stond dat mijn wachtwoord was veranderd op mijn PayPal account. Hoe kom ik van dit soort berichten af?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ach @Sharonves, dit riekt naar 'fishing'. Dat betekent dat iemand , een hacker , probeert met valse papieren of gegevens van iemand , jou , informatie te krijgen. Jij bent alert, je gebruikt helemaal geen PayPal, dus je trapt er niet in! Prima. Gewoon deleten, niets meedoen, weg ermee! Toegevoegd na 5 minuten:
Phishing is een vorm van internetfraude. Via een e-mailbericht proberen oplichters je persoonlijke gegevens binnen te hengelen. Het 'aas' is een nep-e-mailtje. Daarmee doen ze zich voor als je bank, provider, webwinkel, belastingdienst of incassobureau. Hoe herken je 'klassieke' en modernere, meer geraffineerde varianten van zulke mail?
Kijk in de link (radar) voor heel veel tips om fishing mails te herkennen. Andere bron heeft het ook over meldingen, dus toch maar even lezen, nog niet deleten dus. N.B. een hacker moet zijn : oplichter Toegevoegd na 8 minuten:
OVER FRAUDE.
De Fraudehelpdesk is er voor al uw vragen en meldingen over fraude.
Onze helpdesk zit klaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Op woensdag vanaf 12.00 uur.
U kunt ons bereiken via 088-7867372 of vul het meldformulier in. (zie bron) Bronnen:
- http://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/consumententip-hoe-herken-je-phishing/
- https://www.fraudehelpdesk.nl/sub-vragen/phishingmails/
capthavoc
7 jaar geleden
ik heb geen idee welke email service je gebruikt maar je kan daar als spam aanmelden bijv bij gmail heb je de mogelijkheid spam/ phishing te melden meer kan je eigenlijk niet doen.
melden en deleten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niks openen, niet op reageren, gelijk weg ermee. Houdt vanzelf op.

Het beste antwoord

Dat kan op: spoof@paypal.com

Toegevoegd na 2 minuten:
Juist door het attent maken van Paypal van dergelijke mails kan phishing beter bestreden worden. Door een beter beeld van phishing, kunnen ook betere voorzorgsmaatregelen getroffen worden.