Hoe verleng ik mijn virus scanner? En hoe krijg ik mijn virussen van de computer?

Mijn virus scanner is al een tijdje verlopen volgens mijn computer. Dit komt een beetje gek over bij mij want ik heb een jaar geleden een nieuwe virus scanner er op gezet van Norton. Deze was binnen 2 maand alweer verlopen zei mijn computer.

Sinds kort heb ik weer een virus op mijn computer, door een site. Ik wordt er gek van bij tijden. Hoe verhelp ik dit en voorkom ik dit in het vervolg.

Het liefst heb ik nu een goedkope of gratis virus scanner die behoorlijk goed is.

Graag wel uitgebreid uitleg ik ben a technisch met computers.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een goede gratis virusscanner is die van AVG. Die kun je downloaden. Via google is die met de zoekterm AVG makkelijk te vinden. Als je de naam van het virus weet, zou ik dat eerst bestrijden door ook deze op te zoeken via google. Op internet is tegen ieder virus wel een tool te vinden om het te bestrijden. Zelf ben ik eergisteren een kwaadaardig script kwijtgeraakt door mijn computer te resetten naar het moment voordat ik de besmetting opliep. Toen was het probleem ook opgelost. Toegevoegd na 1 minuut: O, en je virusscanner verlengen doe je door ervoor te betalen. Dan doet die het weer. Ga maar naar de site van Norton/symantec. Maar AVG is goedkoper...

Het beste is gewoon je eerste virusscanner te verlengen en zolang die nog op je pc staat kan je dat via dat menuutje doen. Het kost dan wel geld maar is beter dan de meeste gratis scanners, die vaak niet helemaal compleet zijn. Hoe dan ook als je de nieuwe er op zet, zorg dan dat alle oude virusscanners van je pc af zijn, omdat twee verschillende virusscanners op een pc elkaar in de weg zitten of zelfs elkaar kunnen uitschakelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100