Hoe verleng ik mijn virus scanner? En hoe krijg ik mijn virussen van de computer?

Mijn virus scanner is al een tijdje verlopen volgens mijn computer. Dit komt een beetje gek over bij mij want ik heb een jaar geleden een nieuwe virus scanner er op gezet van Norton. Deze was binnen 2 maand alweer verlopen zei mijn computer.

Sinds kort heb ik weer een virus op mijn computer, door een site. Ik wordt er gek van bij tijden. Hoe verhelp ik dit en voorkom ik dit in het vervolg.

Het liefst heb ik nu een goedkope of gratis virus scanner die behoorlijk goed is.

Graag wel uitgebreid uitleg ik ben a technisch met computers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hoe verleng ik mijn virusscanner?
Dit doe je door naar de site van de fabrikant te gaan zoals van Norton en hier het pakket te bestellen als je hiermee tevreden bent geweest. Je hebt waarschijnlijk een proefpakket gehad van 30 - 60 dagen. Nooit meer installeren dus, alleen volledige versies.

Je kunt je bestaande virus verwijderen door eerste je niet werkende norton van je pc af te halen. Dit kan/moet je doen via een norton-removal-tool. Norton is nogal hardnekkig en gaat overal in zitten.
Zie link 1.

Download Avast en laat je systeem scannen bij het opstarten: Het systeem vraagt hier automatisch naar als je klaar bent met deze installatie.
Meld je vervolgens aan met een geldig e-mail adres en dan krijg je een code die je een jaar of 10 kunt gebruiken, eerst 1 jaar en daarna kun je het gratis verlengen.
Link 2.

Meer info over avast o.a. hier te vinden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/kies-betaald-antivirusprogramma.28219

Verder moet je gebruik maken van o.a. anti-spyware programma's. In mijn geval gebruik ik spybot search & destroy en daarbij gebruik ik ook Lavasoft ad-aware.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een goede gratis virusscanner is die van AVG. Die kun je downloaden. Via google is die met de zoekterm AVG makkelijk te vinden.
Als je de naam van het virus weet, zou ik dat eerst bestrijden door ook deze op te zoeken via google. Op internet is tegen ieder virus wel een tool te vinden om het te bestrijden.
Zelf ben ik eergisteren een kwaadaardig script kwijtgeraakt door mijn computer te resetten naar het moment voordat ik de besmetting opliep.
Toen was het probleem ook opgelost.

Toegevoegd na 1 minuut:
O, en je virusscanner verlengen doe je door ervoor te betalen. Dan doet die het weer. Ga maar naar de site van Norton/symantec. Maar AVG is goedkoper...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de beste geteste gratis virus scanner is toch avast maar hier is een link waar meer info is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1: Avast vind ik zelf een van de fijnste en ik vind het nog steeds beter en fijner werken dan bijv. Norton. Avast is volledig gratis en met je e-mail adres krijg je een licentie voor zo'n 10 jaar.
Bijna dagelijks krijg je updates binnen en de virussen worden net zo goed of misschien zelfs beter gescand dan met norton of mcafee. Bron: diverse bedrijven waar ik ondersteuning voor bied.
Ik ben ook atechnisch, maar wat ik van een vriend heb geleerd; er zijn veel gratis scanners op internet. Dus ik download een gratis virusscanner.
(Waarschuwing: NIET van een site die er zelf over begint, dat is spam)
Na een tijd (een halfjaar of langer) zal hij moeilijk gaan doen en vragen of je het wilt kopen. Op zulke momenten gooi ik 'm eraf en zoek een nieuwe!

Het eerder genoemde AVG heb ik erg lang gehad voordat die begon te zeuren en is een goeie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als ieder ander programma; als je naar Deze Computer gaat kan je ergens (als je XP gebruikt in ieder geval) linksbovenin op 'Software' klikken. Dan wordt er een lijst gemaakt van álle software op je computer. Het antivirusprogramma staat dan op de juiste plaats in het alfabet! (Bijv. AVG staat bij A) Succes! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AVG Free geeft uiteraard wel de optie de uitgebreidere versie te kopen, maar gaat helemaal nooit 'moeilijk doen'. Hij blijft altijd updaten en scannen, geen enkele reden dus om hem eraf te gooien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow, nou... Beter! Je hebt inderdaad gelijk; het was mijn PC zelf...
Het beste is gewoon je eerste virusscanner te verlengen en zolang die nog op je pc staat kan je dat via dat menuutje doen. Het kost dan wel geld maar is beter dan de meeste gratis scanners, die vaak niet helemaal compleet zijn. Hoe dan ook als je de nieuwe er op zet, zorg dan dat alle oude virusscanners van je pc af zijn, omdat twee verschillende virusscanners op een pc elkaar in de weg zitten of zelfs elkaar kunnen uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek op google naar AGV pak de gratis versie en er wordt in stappen uitgelegd wat tedoen is vrij simpel omdat het bij mij is ook gelukt. en AGV is vrij goed .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AVG (heb ik ervaring mee, erg goed) en Avast (heb ik geen ervaring mee) zijn al genoemd. Daarom alleen een aanvulling:

Wat je op dit moment even als tussenoplossing kan doen, is een online virusscanner gebruiken. Het kan namelijk dat een virus dat je nu al op je computer hebt, in de weg gaat zitten bij een poging om een nieuwe virusscanner te installeren.

Een goede en betrouwbare gratis online virusscanner is BitDefender. Ik gebruik hem zelf wel eens als extra, naast AVG. Zodra je je computer schoon hebt, kun je Norton de-installeren en een goede gratis virusscanner zoals AVG installeren. Dan ben je meteen van het gezeur af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ervaring met AVG/avast/Avira antivir.

En moet zeggen Avira komt het er beste uit.

Geen valse Bedreigingen zoals bij AVG EN AVAST.

En een snelle scanner die niet al teveel geheugen inneemt.

zie pdf file bij bron.

Is wel van de betalende producten maar zo zie je het verschil.

Als je safe wil zitten neem dan een Norton 2009/2010 kost echt weinig geld kan je op 3 pc installen.
Neemt zeer weinig geheugen in en scant files vooraleer ze op je pc staan!!