Hoe kan internetbankieren mis gaan als je voor elke transactie een TAN code nodig hebt?

Voor elke transactie krijg ik een TAN code per sms naar mijn mobiel op gestuurd. Dan kan een hacker toch niets van mijn rekening opnemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is alleen mogelijk als de hacker EN je login gegevens heeft EN verkeer van de provider naar jou 06 weet te ontvangen. Er moet dus malware op jou telefoon staan om dit mogelijk te maken. Daarnaast weet ik dat het vroeger (ik weet niet of dit nu ook nog zo is) mogelijk was om opdrachten alvast "klaar" te zetten. Deze worden dan automatisch verzonden op het moment dat jij je eigen opdrachten verstuurd. Verder is het mogelijk als jij als gebruiker inlogt op de website van de hacker die heel erg lijkt op de website van jou bank. Alles kan dan alsnog "normaal" verlopen maar alle opdrachten die je vanaf daar verstuurd worden naar de rekening van de hacker gestuurd bijvoorbeeld. Daarom het advies, altijd ERG goed opletten wat voor website je opent en nooit op links klikken uit e-mails, altijd manueel invoeren. Hackers worden steeds slimmer en gemener.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100