Waarom kan je in wachtwoorden bijvoorbeeld van de bank geen russisch,griekse of chinese tekens plaatsen?

Men zegt altijd dat wachtwoorden gauw onveilig zijn. Maar waarom stappen we niet over om andere tekense aan toe te voegen zoals Russisch,Chinees of Griekse tekense. Dus als extra optie. Op die manier wordt het kraken van een wachtwoord extra moeilijk gemaakt lijkt me?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Elk systeem waar je een wachtwoord kunt gebruiken werkt net een beetje anders, omdat de meeste niet door de zelfde ontwikkelaar zijn gemaakt.

Sommige wachtwoordsystemen slaan "vreemde" tekens op als een vraagteken of als een leeg karakter, en kun je op die plek dus elk "vreemd" teken invullen om in te loggen. Ik zou je afraden om dit te doen, want dit vergemakkelijkt in de meeste gevallen het kraken alleen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou het wel veiliger maken, maar voor de gebruiker veel lastiger. Wachtwoorden moet je in principe gewoon met een standaardtoetsenbord kunnen intypen. Omdat bij het invoeren van wachtwoorden je invoer wordt verborgen met stippen of sterretjes, wordt de kans dat je je eigen wachtwoord verkeerd invoert erg groot als je vreemde tekens kunt gebruiken.
bamibal
13 jaar geleden
Op zich een goed idee, maar in feite registreert men niet de letters, cijfers etc, maar de toets(encombinatie) die je indrukt. En bij ons komt er bij er dan een ander teken uit als bij een chinees toetsenbord. Vreemd genoeg werkt het bij urls weer anders want daar zijn de tekens wel verschillend. Zo zetten bijvoorbeeld Russische spoofers een in hun taal onzinnige lettercombinatie neer en als die bij ons op de computer (die de Russische letters in de adresregel niet kan lezen) verschijnt staat er ineens www.ing.nl en dan denken wij dat het de echte ING site is.