Het belangrijkste instrument om jouw online anonimiteit te garanderen is kennis. Dat is niet een programma of een proxy meer of minder maar begrijpen hoe het Internet functioneert, hoe name resolution werkt, waarvoor encryptie wel en waarvoor niet dient.
Lees het verouderde maar toch aardige artikel in de automatiseringsgids er eens op na.
Mocht je daar geen zin in hebben om te veel te leren, dan raad ik je aan om met een [anoniem aangeschafte] laptop met een speciaal gemaakt besturing systeem [anonym-os] via een wifi netwerk van iemand die je niet kent en ver weg woont je ding te doen.
Mocht jouw warme kamer zwaarder wegen dan je anonimiteit dan gewoon de ToR bundel downloaden, starten en het beste er van hopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik nu dus heb is TOR, NoScript, VPN hotspot shield en Privoxy. Ik ben dus echt specifiek opzoek naar aanvullende programma's e.d. op het TOR-netwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vertel je wat je wilt bereiken / beschermen, dat maakt het vinden van een oplossing iets simpler. De rij tools die jij noemt zijn aardig all over the place...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil mij beschermen tegen één ieder die zich genoodzaakt voelt mijn acties online te volgen en te plaatsen bij de oorspronkelijke opdrachtgever ervan. Ik wil dus nergens sporen achterlaten online die leiden naar mijn IP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zegt me nog niets over wie jij denkt dat je mogelijke tegenstanders zijn.
Als je je echt zorgen maakt dan staat mijn eerste oplossing boven aan je verlanglijstje. Wil je perse van uit huis, met een groot en onbetrouwbaar [want niet read only, want waarschijnlijk ook gebruikt voor 'normaal' internetten] besturing systeem verder willen dan zou ik me toch maar eens inlezen in de materie. Een 1 2 3 oplossing is er niet, al was het alleen maar omdat het moeilijk is als ongetraind mens om niet onbedoeld informatie te lekken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Sok:
Een ander kan sowieso al niet zomaar bij jouw IP-adres (tenzij je zijn website bezoekt).
Daar heb je geen Tor voor nodig.