Hoe goed is de antivirus tool KlamAV voor Linux?

Toegevoegd na 25 minuten:
Klamav scant in mijn geval ook partities en een NAS die zowel door Windows als Ubuntu worden gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste antivirusmaatschappijen geven elkaar elkaars nieuw ontdekte virus(definities). De grootste delen van de virusdefinities van de concurrerende virusscanners zijn dan ook gelijk. Waarbij je bij KlamAV op kunt letten is dat niet altijd alles gescand wordt om de snelheid van je PC niet teveel te laten verminderen:
http://w3.linux-magazine.com/issue/62/KlamAV_Antivirus.pdf
KlamAV zal best wel eens een virus kunnen vinden, bijv. in je email. Maar die virussen zijn bijna zonder uitzondering Windows-virussen. KlamAV zal ze pakken zodat je 't virus niet (al dan niet onbewust/automatisch) door kunt sturen naar Windows-kennissen, die er wél last van zou hebben.
De kans dat je een keer 10.000 euro wint in een loterij is waarschijnlijk groter dan de kans dat een Linux-bak wordt besmet met een Linux-virus die werkelijk schade van betekenis zal aanrichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, maar Klamav scant in mijn geval ook partities die door Windows en Ubuntu worden gebruikt. Dat-ie windows virussen herkent is dus erg handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep!