Mijn pc is de laatste tijd erg traag, loopt vaak vast, zet strepen door tekst en heeft telkens errors in Word. Is dit een virus en wat kan ik doen?

Ik gebruik Word 2007. Deze geeft de laatste tijd vaak aan dat er een fout opgetreden is en dat word afgesloten moet worden. Ook moeten bijna alle bestanden constant hersteld worden, soms zijn ze niet te herstellen en verdwijnen ze daarna compleet.

Van de strepen die door tekst komt heb ik een printscreen gemaakt.

Ik gebruik google Chrome als internetbrowser en deze geeft de laatste tijd wel erg vaak aan dat de pagina niet meer beschikbaar is en dat ik deze opnieuw moet laden.

Ik heb wel een virusscanner op mijn pc zitten, maar geen betaalde (deze virusscanner zat er standaard al op).

Ik had al wat gezocht op oplossingen, maar dan vond ik dingen als browsegeschiedenis en coockies e.d. verwijderen (heb ik gedaan) en het bestand normal.dot verwijderen, maar deze weet ik niet te vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit klinkt meer als een probleem met hardware. Er zijn weinig virussen die echt op je videokaart inwerken.
Een goede (gratis) virusscanner is bijvoorbeeld AVG antivirus:
(http://free.avg.com/nl-nl/free-antivirus-download)

Ook kan je met CCleaner de snelheid verbeteren, ook gratis te verkrijgen:
(http://ccleaner.nl.softonic.com/)

Het zou ook kunnen zijn dat de issues hiermee niet opgelost zijn. Mijn persoonlijke ervaring is dat het opnieuw installeren ook zeker een optie is. Dan weet je zeker dat je virussen e.d. kwijt bent MITS deze niet in je word-bestanden (e.d.) zitten.
Maak een back-up van je bestanden en herinstalleer (weet zeker dat je al je bestanden hebt).
Na herinstallatie een virusscanner draaien over je opgeslagen bestanden. Daarna pas weer bestanden openen. Zo voorkom je voor 99.9% nieuwe besmettingen.

Wat betreft je normal.dot bestand:
De locatie hangt af van de versie van Word die je gebruikt en hoe het geinstalleerd is. Je kan er op zoeken, maar het zal altijd in de template directory staan. De meest gebruikte locatie is:
C:\Documents and settings\\Application Data\Microsoft\Templates
(http://www.computerhope.com/issues/ch000940.htm)

Houdt er rekening mee dat er misschien ook wat hardware matig mis kan zijn. Hiervoor zijn testprogramma's van de betreffende fabrikanten beschikbaar zodat je kan testen of er iets mis is.