Kan ik een tekst document voorzien van een soort code die verwijst dat (in mijn geval) ik de maker ben van het originele tekst bestand?

Ik maak voor school veel verslagen die ik,als ze klaar zijn als tekst document op internet zet zodat ik ten aller tijde waar ik ook ben (thuis,werk,school,bibliotheek) erbij kan om ze te openen .
Nu ben ik de ''maker'' van de test en ik acht de kans niet groot dat anderen bij mijn documenten kan komen,maar tegenwoordig weet je het maar nooit.
Nu zou ik graag willen weten of er ook een optie bestaat om mijn teksten te voorzien van een soort code (zichtbaar en/of onzichtbaar) waarin ik mijn gegevens kan zetten.

Ik werk met open office

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt documenten ook opslaan met een wachtwoord. Moet je wel zeker weten dat je het nog steeds weet na een maand, jaar, anders kun je het niet meer openen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt ook je open office document alleen thuis opslaan en er ook een PDF versie van te maken (optie van OO) die je op internet zet; die is alleen te lezen. Nadeel is dan dat je het origineel thuis moet hebben om te editen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er is zoiets als watermerk als je dat bedoelt, dat je op de achtergrond een soort tekst hebt. Deze is echter ook makkelijk weer te verwijderen volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede auteur beschikt over een identieke schrijfstijl, waaraan hij zijn/haar herkenbaarheid verleend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dit lijkt mij niet van toepassing op schoolverslagen
Klik in de Verkenner op je eigen bestand met de rechter muisknop op 'eigenschappen' - waarna de bestandsgrootte wordt getoond. Neem nu de rechter kolom en probeer hierin gegevens weg te schrijven, meestal laat eerst het onderste vak dit al meteen toe.
Heb je geen rechten kun je op 'Geavanceerd' hetzij 'Eenvoudig' dat nog eens proberen en als het nog steeds niet lukt ga je in je eigen computer inloggen als 'Supervisor' en probeer het dan nog maar eens.
Dit aparte bestand wordt "op een andere manier" weggeschreven zelfs op FAT-32 op stick en ik heb er zelfs een student mee op fraude kunnen betrappen op de server van de universiteit! Suc6!