Weet iemand wat ik hier mee moet, mijn pc zegt:"Trojan Horse"?

Mijn avast zegt steeds dat ik een "trojan horse" heb

Met de volgende mededeling

object: http://r16---sn-5hn7snl6.c.pack.google.com/edgedl/update2/1.3.223/GoogleUpdateSetup.exe

Ik heb het mapje van google ook al gescant maar daar zit geen infectie in,

WIE KAN MIJ HELPEN.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
verwijder het mapje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://antivirus.about.com/od/windowsbasics/ht/googleupdate.htm Ik gok dat de AV het als een virus kenmerkt terwijl het dit niet is (false positive). Maar zeker is dat nooit.

Antwoorden (2)

Heb je een VIRUSscanner op je computer? als je die laat draaien haalt hij het virus vanzelf van je computer af.
Als je nog niets van dat hebt, raad ik je aan om de gratis versie van AVG te downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Hij heeft avast zegt hij
Je Avast virusscanner beschouwt de Updater van Google als een "Trojan Horse". Als Avast virusscanner geen mogelijkheid biedt voor verwijderen of opties als negeren of verplaatsen, zou je Google update zelf kunnen de-installeren met bijvoorbeeld RevoUninstaller. Als dat niet lukt kan het via het register, zie de bron.
Waarschijnlijk is het dus niet echt een trojan. Google maakt ongevraagd verbinding met internet, waardoor je deze waarschuwing krijgt.