Hoe kan je met paypal geld terughalen?

Ik heb wat gekocht via internet en dit betaald met PayPal maar ik heb nooit wat binnen gekregen en vind het nou echt te lang duren. Volgensmij is het nog niet afgeschreven van mijn rekening kan dit kloppen? Graag wil ik wat meer uitleg en hoe ik het betalen stop moet zetten of het terug moet krijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een terugboeking vindt meestal plaats wanneer de koper zijn bank of creditcardmaatschappij vraagt om een afschrijving op zijn creditcardoverzicht terug te draaien. Over het algemeen wordt de koper gevraagd waarom hij de afschrijving betwist. Twee veel voorkomende redenen voor terugboekingen zijn: Het creditcardnummer van de koper is gestolen en op frauduleuze wijze gebruikt. Een koper doet een aankoop, maar vindt dat de verkoper zijn afspraken niet is nagekomen (de verkoper heeft het object bijvoorbeeld niet verzonden, hij heeft een object verzonden dat aanzienlijk afwijkt van de beschrijving van de verkoper, of het object was beschadigd toen de koper het ontving). Hoe informeert PayPal een verkoper wanneer er tegen hem een terugboeking is ingediend? Wanneer PayPal wordt geïnformeerd dat een koper een terugboeking heeft ingediend tegen een verkoper, stuurt PayPal de verkoper zo snel mogelijk een e-mail. De verkoper kan dan inloggen op zijn PayPal-rekening en naar het Klachtencentrum gaan om de status van de zaak te bekijken en informatie te verstrekken om de kwestie op te lossen. Hoe kan een verkoper geld terugvorderen wanneer er een terugboeking plaatsvindt? Wanneer er een terugboeking plaatsvindt, wordt het teruggeboekte geld afgeschreven van de bankrekening van PayPal. PayPal zal op zijn beurt het bedrag tijdelijk blokkeren op het PayPal-saldo van de verkoper (dit wil zeggen dat het geld wordt bevroren). https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/seller/ChargebackRisk-outside#Q3 Om een geschil te openen (en een antwoord te geven op je vraag) moet je deze pagina bekijken: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protection en naar het klachtencentrum gaan.

"Het is niet mogelijk om een betaling te annuleren, tenzij de betaling naar een verkeerd gespeld of niet-geregistreerd e-mailadres is verstuurd. De betaling heeft dan de status niet-opgeëist. U kunt onderstaande stappen volgen om een niet-opgeëiste betaling te annuleren: 1.Log in op uw PayPal-rekening. 2.Klik op de subtab Geschiedenis. 3.Zoek de betaling op die u wilt annuleren. 4.Klik op Annuleren in de kolom Actie. 5.Klik op Betaling annuleren. Indien u een betaling die voltooid of in verwerking is, wilt annuleren, dan dient u contact met de verkoper op te nemen. De verkoper kan een terugbetaling verrichten via de terugbetalingslink in de transactiegegevens. Deze link is tot 60 dagen beschikbaar. Als de status van de betaling niet-opgeëist is en de knop Annuleren is niet beschikbar, dan wordt de betaling na 30 dagen automatisch geannuleerd."

Bronnen:
https://www.paypal.com/nl/webapps/helpcent...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100