Systeemherstel zorgt er kortgezegd voor dat het met behulp van herstelpunten automatisch bijhoudt welke wijzigingen zijn aangebracht op de computer. Deze herstelpunten worden automatisch gemaakt en ook voordat er een wijziging optreedt.
Systeemherstel zal je virus niet verwijderen, ook al zou je misschien merken dat alles terug normaal functioneert. Helaas zal je je snel opnieuw problemen krijgen. Vandaar een goede virusscanner en nog beter een volledig "Internet Security" programma aankopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Systeemherstel is een drastische maatregel en alleen handig als je pc echt niks meer doet, je kan beter antivirussoftware downloaden en zo het virus verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een goeie firewall hebben, en een anti-virusscanner. Laat die regelmatig je computer scannen.

avast! is een goed voorbeeld van een programma dat alle virussen tegenhoud en ermee doet wat jij wil (verwijderen, isoleren enz.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Systeem herstel werkt niet. Een virus gaat ook daar in zitten als je besmet bent. Een goede virusscanner is de oplossing. Je kan bv Avira opzoeken bij google en gratis downloaden. Daar wordt je pc ook niet trager door zoals bv bij Norton wel het geval is. Je kunt ook bij google bitdefender intoetsen en je pc online scannen gratis