heb draadloos internet wat beveiligd is maar als ik er geen gebruik van maak blijven de lampjes flikkeren is dat normaal

maakt iemand gebruik van mij internet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kort: nee, is normaal

Lang: je computer maakt contact met je router in een aantal stappen. De eerste stap: is er een draadloos netwerk in de buurt? Je router "roept" de hele tijd door "hier ben ik! hier ben ik!", zo weet jouw pc makkelijk de router te vinden.

Het zou natuurlijk anders kunnen (jouw pc roept "is er een router?!?") maar zo hebben ze het nou eenmaal niet gemaakt. Hadden ze vast een goeie reden voor toen ze het hele idee ontworpen.

Toegevoegd na 44 seconden:
dat je router roept heeft trouwens verder geen nadelen, je hebt nog altijd de beveiliging om ervoor te zorgen dat er niemand op kan zonder het wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dit betekent niet dat er iemand op je internet zit.
Als de lampjes van het modem knipperen is dit volkomen normaal, dit betekent dat het modem aangesloten is op het internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Mijn modemlampjes knipperen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn router zendt doorlopend een soort van lasershow uit.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb een "router met geïntegreerd modem", zoals de website van de fabrikant meldt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kashi,dat blijkt absoluut niet uit de vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kashi, met een router is het precies hetzelfde verhaal.
Alsof een router niet op het internet is aangesloten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel: "Mijn modemlampjes knipperen niet."
Wat doe je hier dan? ;)
Dat de lampjes van het draadloos af en toe knipperen is normaal. Draadloze apparaten in de buurt zoeken altijd naar netwerken en 'kijken' dan ook bij jou en zien dan dat het is beveiligd en gaan dan weer verder zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima dat je werkt met een beveiligd netwerk! Als je denkt dat iemand op je netwerk zit, kijk dan eens in je DHCP lijst in je router. als er vreemde machines in staan, dan heeft iemand je key geraden en misbruikt. Stel dan een andere sleutel in. Als je WEP in plaats van WPA gebruikt is er altijd een heleboel verkeer voor het verversen van de sleutels (je kunt er 4 instellen). WPA is veel veiliger!

Er is trouwens een grote kans dat je op je PC(s) allerlei diensten hebt draaien die continu het internet op gaan (of bijvoorbeeld een internet radio). Als je zeker weet dat dat niet het geval is lees dan verder.

Meestal is er iets anders aan de hand, zolang er nog machines aan je router hangen, dan sturen die elkaar netwerkberichtjes bijvoorbeeld; WPA systeemsleutels, "ben je er nog?" berichtjes etc. Als alles uitstaat behalve je router wordt het een stuk rustiger met die lichtjes.