Is er een wachtwoord die altijd bij de toegangscode bij windows vista werkt?

Ik ben mijn wachtwoord vergeten van mijn computer. Ik heb windows vista en ik zoek al een hele tijd naar een code die het altijd doet. HELP ME!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

je kan dat perfect oplossen met Ophcrack, dat is een gratis tooltje dat je kan downloaden via de volgende link : http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/gr/ophcrack.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zul je met ophcrack moeten doen, als je het niet meer kan vinden.

ophcrack is een gratis applicatie dat dient voor het herkrijgen van wachtwoorden van Windows die we hebben verloren. Er bestaat een 99% kans om deze te herwinnen.

Zoals zijn naam al aangeeft, kraakt ophcrack alle wachtwoorden van Windows gebaseerd in “rainbow” tabellen (basis van random karakters vanaf waar, door middel van brute kracht, ze het paswoord ontcijferen).

ophcrack heeft een kleine handigheid dat het toelaat om een afbeelding van een schijf (ISO) te downloaden en deze te herconstrueren op een virtuele schijf waarvandaan toegang kan worden verkregen, door middel van een Live CD. Branden kan overigens ook, zodat hiermee de problemen eindigen die we zouden kunnen hebben met de accounts van ons besturingssysteem.

Het gebruik van ophcrack is simpel en er bestaan twee manieren om dit te doen:

1. Het uitvoeren van de applicatie vanaf het bureaublad van het besturingssysteem: Als we in Windows staan, kunnen we alle paswoorden zoeken van onze gebruikers accounts door middel van het uitvoeren van een “double click”. Het kan zijn dat deze methode erg langzaam is. Je moet weten dat er gevallen beken zijn waarbij het vinden van de juiste combinatie karakters voor het verkrijgen van een paswoord 5 dagen geduurd heeft.

2. Het uitvoeren van het programma vanaf een partitie of een harder schijf verschillend aan die van ons: Het is aan te bevelen om ophcrack te gebruiken via het monteren van een virtuele schijf of het doen van een partitie van de fysieke harde schijf als we geen toegang hebben tot de geïnstalleerde programma's, dit hangt af van de 99% betrouwbaarheids ranking.

Toegevoegd na 1 minuut:
Link ophcrack:

http://ophcrack.sourceforge.net/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is - als ik me goed herinner - een tool onder linux waarmee je onder XP een wachtwoord kunt resetten.
Opstarten met een opstart cd (knoppix of zo).
Of het onder W7 ook werkt weet ik niet, de naam van het tool weet ik ook niet meer. google kan vast helpen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet even Googlen op 'windows xp password reset cd'. Je vindt dan een cd-image dat je met bijvoorbeeld imgburn op een cd kunt branden. Vervolgens kunt je vanaf deze cd opstarten. Daarna word je door de stappen heengeleid waarmee je je wachtwoord kunt resetten. Laat het wachtwoord hierbij leeg. Wanneer je nu je pc opnieuw opstart, kun je zonder wachtwoord inloggen en eventueel een nieuw wachtwoord instellen. Dit werkt ook met Windows Vista en Windows 7.