Stopt een internet-modem/router mogelijke aanvallen vanaf het internet als de Anti-virus op mijn PC tijdelijk uitstaat?

De vraag staat in de titel. Ik zal het verduidelijken als dit nodig is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, een modem of een router heeft geen invloed op de bescherming van je PC. Daar is je Antivirus op je computer voor. Als je een site opent met advertenties die een virus bevatten of enig ander potentieel gevaar, dan zal je computer dat sowieso downloaden. Je modem en/of router zullen daarvan niets tegenhouden.

Schakel je Antivirus alleen uit als dat echt nodig is en ga zo nodig dan niet het internet op of verbreek de verbinding om mogelijk gevaar te voorkomen. Mocht je je antivirus toch uit hebben staan, bezoek dan alleen sites die je echt vertrouwt en ook zonder eventuele externe advertenties.