is er een goede gratis antivirus/virusscanner voor mijn macbook air uit 2011?

ik zie allemaal gratis virusscanners op internet, ik heb er 2 geprobeerd maar de een was maar 30 dagen beschikbaar een de anderen had ik geinstalleerd een toen moest ik er kennelijk voor betalen.
Heeft u ook nog tips hou ik mijn macbook kan beveiligen zonder scaner?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik raad je AVAST aan.

Het beste antwoord

Je hebt voor de Mac de bekende gratis virusscanners AVG en Avast!, daarnaast bijvoorbeeld ClamXav en Dr. Web Light.

Wat de veiligheid betreft:
Mac-gebruikers gebruiken voornamelijk apps uit de App Store. Apple houdt streng toezicht op de apps die hier worden aangeboden. Je kunt er dus van uitgaan dat apps die je in de App Store downloadt, veilig zijn.
Aangezien het marktaandeel van Apple lange tijd heel laag was in vergelijking met Microsoft, was het voor hackers veel aantrekkelijker een virus te creëren voor Windows dan voor OS X. Tegenwoordig zijn Mac-computers echter een stuk populairder, waardoor het voor hackers aantrekkelijker wordt om zich ook op OS X te richten.
Daarom zijn er inmiddels ook virusscanners voor de Mac gekomen.
SimonV
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Bestanden met "Warnings in archive" zijn doorgaans schoon.