Kun je achter de pincode van een pasje komen met de Rabobank Random Reader?

Gewoon uit bezorgdheid. Als je je Rabobank pasje in de Random Reader steekt vraagt hij om de pincode. Als de code niet goed is krijg je de melding 'pincode onjuist'.
Code staat dus blijkbaar op het pasje?

Is het in theorie mogelijk dat iemand je pincode raad door maar lang genoeg varianten uit te proberen met de Random Reader?
Of blokkeert je pas vanzelf na een x aantal onjuiste pogingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is al te laat! Jouw pincode is online te vinden. De mijne ook. Criminelen hebben vrij spel.
Kijk maar: http://www.positiveatheism.org/crt/pin.htm
Ritsuka
11 jaar geleden
Hahaha :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle pincodes staan hier en de crimineel zal dan ook de pas erbij moeten hebben dus ik begrijp het niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een grapje, vlindertje98.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, de mijne staat er ook al bij. Is er dan niets meer heilig en veilig tegenwoordig? ;-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry MisterWrite,niet geslapen dus hij kwam even niet binnen,domdomdom :-(
Hij is idd leuk :-))

Antwoorden (2)

Nee, zo eenvoudig werkt het niet. De code die de bank doorkrijgt is meer dan de pincode. Het werkt op basis van ingewikkelde berekeningen, waarbij ook een stukje code op de chippas wordt gebruikt. Tijd is ook een factor, zodat je niet de tijd hebt om heel veel mogelijkheden uit te proberen.

Als je 3 keer de verkeerde pincode op het apparaat intypt blokkeert deze.

Toegevoegd na 16 minuten:
De pincode is niet zomaar uit te lezen en de beveiliging zit in het apparaat in combinatie met pincode, pinpas en reader. Als je je pas kwijt bent moet je dit zo snel mogelijk melden, maar de kans dat iemand het succesvol probeert is net zo klein als bij een pinautomaat omdat na drie fouten deze blokkeert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het process rond de random reader is inderdaad ingewikkelder, maar de vraag betreft de pincode icm met de random reader. Daar heeft de bank nog niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ als het kon via de app.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de pincode blokkeert na drie keer foutief intoetsen.
Alleen door hele slimme hackers maar in principe niet. Pas en pincode horen altijd bij elkaar,als je geld pint of afrekent in een winkel wordt je pas na 3x foutieve pin geblokkeerd,dit geldt ook voor de Random Reader!
Ik hoop dat ik je vraag zo duidelijk heb beantwoord.
Groet vlindertje

Toegevoegd na 3 minuten:
pin moet zijn pincode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom een min? Klopt mijn antwoord niet dan wil ik dit graag weten want ik leer graag!