Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb rundll32.exe 3x in mijn taakbeheer staan is dat goed?

ik heb rundll32.exe 3x in taakbeheer zien staan.
ik weet dat het geen kwaad kan maar heb ook gehoord dat het een virus kan zijn.

de eerste ik 608Kb
de 2e 820Kb
en de derde is 864Kb

is het normaal om ze 3X te hebben of zit er een malware tussen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rundll32.exe is een legaal Microsoft Windows operatie systeem die verantwoorlijk is voor het laden en runnen van een dynamische links (.dll) bestanden. Rundll32.exe komt bij alle windows OS voor en het werkt bij een functie die van een specifiec DLL module komt. In niet technische termen, het help een DLL bestand werken en plaats hun in het systeem geheugen. Onder geen omstandigheden zou je dit moeten stop zetten dit process is zeer belangrijk voor een duidelijke en goedwerkende pc of systeem.
Spyware, adware, keyloggers, trojans en andere virussen zijn vaak verborgen in het rundll32.exe proces. Weet wel dat de legale rundll32.exe bestanden normaal in de folder : C:\\Windows\System32. zitten als dat niet zo is maar in een andere folder dat bevelen we je ten zeerst aan om je pc te check met anti-malware programma’s. Kwaadaardige versie van rundll32.exe kunnen gerelateerd zijn met Trojan Horses startpagina, ZenDown, Rebohon of Wowcraft. Trouwens het kan ook gebruikt worden door een hacker als bot of malware verspreider.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding