Door een webserver op je computer te zetten, met een mail-relay programma kan je mail versturen. Je hangt er een virus aan en klaar. In andere gevallen wordt op internet gezocht naar open staande mail servers (mail servers die geen wachtwoord nodig hebben om te gebruiken) en versturen de mail via die servers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verreweg de meeste malware (waar virussen een deel van uitmaken) worden zeker niet met de hand verstuurd.

Malware wordt verstuurd (middels email) vanaf besmette Windows-PC's. (Besmette Linux-PC's in dezen komt eigenlijk niet voor.) Die PC's zijn dan besmet door andere PC's of door 't simpelweg wat rondsurfen op internet. Dit kan omdat er tienduizenden veiligheidslekken in Windows+Windows-software zitten.

Slechts een heel klein deel van de malware wordt (in eerste instantie) echt verstuurd vanaf een machine vanaf de crimineel zelf. Zelfs dan wordt vaak gebruik gemaakt van virtuele servers. Zodra een veiligheidsinstantie (zoals de CIA of BVD) tracht in te loggen op zo'n virtuele server, kan die server zichzelf overschrijven waardoor alle bewijs verloren gaat, en evt. kan het eerst een commando geven om elders (op een ander IP-adres) een nieuwe virtuele server op te zetten. Zodat de praktijken even snel doorgaan, dus zelfs als de CIA zo'n malafide server op 't spoor is.

Zijn er eenmaal een hoop willekeurige PC's besmet, dan kan de malware verspreider rustig ook die virtuele servers killen, zodat er nog minder kans is dat er bewijs wordt gevonden tegen de crimineel.