Mijn pc zegt steeds: deze pagina is in Internet Explorer gewijzigd om scripting te voorkomen?

Dat heb ik opgegoogeld en het heeft blijkbar iets te maken met phishing? Om mijn internetgedrag te volgen ofzp...maar heb ik nu een virus? Eerst zei de pc dat namelijk nooit, ik krijg het nu zelfs bij pagina's als NU.nl. En ookal heb ik een virus ofzo, hoe haal ik die eruit zolang mijn antivirusscanner dit er niet uitfiltert? (ps ik heb er niet zo heel veel verstand van!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Gebruik een online virusscanner om te kijken of het idd het probleem is, en zorg dat je pc geupdate is. Ook 2 virusscanners tegelijk kunnen elkaar in de haren vliegen. Probeer onderstaande bronvermeldingen eens ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Open Extra>Internet opties>Beveiliging, Aangepast niveau en zet de optie XSS-filter inschakelen op “Uitschakelen”

2. Herstart Internet Explorer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je hebt geen virus als je deze melding krijgt.

Phishing is al je een website bezoekt bijv. met de naam zu.nl ipv nu.nl en die het zelfde eruit ziet als nu.nl, in de hoop dat je bij ze inlogd.

De melding verteld je dat de pagina die je bezoekt andere pagina's binnen in de pagina probeert te laden. Omdat je dat liever niet hebt ( vanwege privacy en/of veiligheid ) past je browser de pagina zo aan dat de andere paginas niet geladen worden.

JaapB geeft je een oplossing hiervoor, maar let wel dat je dan minder safe bent online. Je kunt ook sites opgeven als vertrouwde sites en alleen voor die groep een lager veiligheids niveau handteren.

Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar vaak kun je de melding die je krijgt aanklikken en dan opties opgeven voor die site zoals o.a. sta scripting toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scripts die op meerdere sites voorkomen, duiden vaak op phishing-zwendel en treden op wanneer een website schadelijke code op een andere vertrouwde webpagina plaatst. Het doel hiervan is het vastleggen van de gegevens die u op een webpagina typt, zoals wachtwoorden en gevoelige financiële informatie, die vervolgens naar de kwaadwillende website worden verzonden. Als u de geïnfecteerde pagina bekijkt, lijkt deze hetzelfde als de vertrouwde webpagina. Uw persoonlijke gegevens zijn echter niet veilig. Deze schadelijke code wordt automatisch door Internet Explorer geblokkeerd.

Meestal is dit met behulp van de compatibiliteitsweergave te verhelpen:

Zie http://support.microsoft.com/kb/956197 voor details.