Is het niet raar dat ik een virus en Trojaans paard heb opgelopen van een van de officiële startpagina's van Startpagina.nl?

Had zaterdag geklikt op Startpagina Albanie van Startpagina.nl en op die site staan 3 links naar muziek. Ik houd van volksmuziek en klikte dus nietsvermoedend op die links. Bij de 3de: Bingo !. Heb altijd gedacht dat de startpagina's van Startpagina.nl te vertrouwen waren. Ben ik nou zo naief ofzo? Gelukkig had ik AVG gedouwnload en de hele handel zit nu in quarantaine. Volgende week komt er een monteur van KPN om me te verlossen van dit tuig van de richel.

Toegevoegd na 5 uur:
Het blijkt dat ik nu iedere dag een nieuwe aanval krijg. Doe alles wat ik niet kan verwijderen in quarantaine.

AWM
14 jaar geleden
KPN monteur om al opgeruimde troep op te ruimen?
Nou nou.
zondag
14 jaar geleden
Rustig maar Antwoordman. Ik heb nog 'n paar andere klusjes voor hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom AVG downloaden als je voor 35 euro een erg goed virusprogramma koopt? Dan ben je tenminste echt van dat tuig af... Of dacht je dat de firewall en virusscanner van Windows afdoende waren naast AVG?
zondag
14 jaar geleden
Ja dat dacht ik. Niet dus?

Het beste antwoord

Ja, je bent naief. Met IE onder Windows kan je tegenwoordig eigenlijk niet meer zonder een virusscanner gaan websurfen. Het is geen Mac ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij "Albanië" had al een rood lampje moeten gaan branden.
Startpagina is verantwoordelijk voor de Startpagina, niet voor de links.

Toegevoegd na 55 seconden:
En het is Windows, dus...nee...niet raar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Wil je hiermee zeggen dat ik nergens Albanese volksmuziek kan gaan luisteren?
Ach, je kunt beter een virus of een trojaans paard oplopen van een officiele startpagina, dan een soa van je vakantie.
Bekijk het van de lollige kant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in natuurlijk.
Ik vind het niet raar, maar wel vreemd. Je zou van Startpagina.nl mogen verwachten dat de links die zij plaatsen gecontroleerd en dus veilig zijn.
Dat geldt dan natuurlijk niet voor alle links die er weer áchter die links liggen, want het is niet te doen om die ook te gaan controleren. Maar de primaire links zouden veilig moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Zo dacht ik er ook over; tot zaterdag dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Toet: ben ik deels met je eens. De site die je linkt wordt door een beheerder gecontroleerd en gelinkt. Dat wil echter niet zeggen dat de content op de gelinkte site altijd gelijk blijft. Daar zit dan ook meteen het probleem.
ik heb ook van de google startpagina een virus binnengekregen, en had de werkbalk van hyves om een of andere reden gedownload, dat waren eigenlijk ook geen site`s die mij verdacht leken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet raar. De sites van startpagina worden automatisch gevuld, en worden niet gecontroleerd op wat er achter de links zit die erop staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo worden de sites van startpagina automatisch gevuld? Er zijn beheerders die alle links die erop komen moeten controleren.
Startpagina.nl levert alleen de kaders en de technische infrastructuur. Elke subpagina wordt bijgehouden door vrijwilligers, die niet altijd elke link continue in de smiezen (kunnen) houden.