muis beweegt uit zichzelf. Hoe kan dat?

Ik heb af en toe dat mijn cursor muis vanzelf beweegt. En "hij klikt" ook steeds op de rechter muisknop. Super irritant! Muis eruit gehaald. Geen verschil. En na ongeveer een uurtje hield het ook zomaar ineens weer op. Alsof iemand mijn laptop op afstand bestuurt en op mijn pc kijkt. Maar de bewegingen lijken wel volkomen willekeurig. Inmiddels antivirus en firewall geinstalleerd. Maar ik vind het toch een eng idee! Kan iemand mij helpen wat betreft oorzaak en verhelpen van het probleem. Bij voorbaat heel hartelijk dank!

Toegevoegd na 7 minuten:
Toevoeging: het is ook niet mijn touchpad. Die raak ik helemaal niet aan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.3K

Antwoorden (3)

Mogelijk geeft je touchpad problemen. Weet je zeker dat je daar niet toevallig met je hand tegenaantikt?

Waarschijnlijk kan je bij de instellingen van je touchpad aanvinken dat die wordt uitgeschakeld als je een USB-aanwijsapparaat (b.v. een muis) in je laptop steekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt ihave. Dat was ik vergeten te vermelden. Het is zeker niet mijn touchpad. Want het gebeurt net zo goed als ik mijn laptop helemaal niet aanraak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook dan kan het nog steeds een slecht functionerende touchpad zijn.
Ik zou dat zelf pas helemaal uitsluiten als z'n vinkje weghalen niet helpt.
Kan i.d.d. met touchpad te maken hebben. Als er vuil tussen de randen zit kan hij vreemd reageren.
Het is ook mogelijk dat het rode lampje van de muis op een ondergrond met rood ligt en precies op de grens met een andere kleur. Gebruik een effen muismat (of een schrijfblok onderste boven) en kijk nog eens.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als er vuil tussen de knoppen zit werkt het ook niet lekker. Maak ook eens de onderkant bij het lampje en de lens goed schoon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou je touchpad is kunnen uitschakelen om dit geheel uit te sluiten als probleem. Anders een andere muis testen en/of de drivers van je touchpad updaten.