Kun je op de laptop ook instellen dat andere gebruikers niks kunnen installeren?

Ik heb een 2e account op mijn laptop aangemaakt, zodat vrienden er ook op kunnen. Inmiddels heb ik al wel kunnen instellen dat ze niet bij mijn documenten kunnen komen. Ik wil nu ook graag instellen dat ze niks kunnen installeren. Hoe kan ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Stel dat account in als 'standaardgebruiker' en niet als 'administrator". Of opteer om je Gastaccount te activeren!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht ten overvloede aanvulling op antwoord:
Beveilig je administrator-account met een password, want ook bij gebruikers-account (beperkte bevoegdheden) is het mogelijk om software te installeren. In dat geval wordt een venstertje geopend, waarin om het administrator-password wordt gevraagd. Aangezien de persoon die op dit account werkt dit password niet weet kan hij dus niet verder.