Ha, die Nickkessels;

Premies 'op de hoofden' van criminelen zoals ooit in het Wilde Westen kennen we in ons land niet. Wel bestaan er beloningen die worden betaald aan tipgevers die aanwijzingen kunnen geven waarmee een misdaad wordt opgelost of een crimineel opgepakt. Volgens mij is het aantal keren dat tipgeld wordt uitgeloofd te klein om er als een soort premiejager je brood mee te verdienen. Ik verwacht dat het eerder wordt opgestreken door privédetectives die al over de nodige informatie beschikten of mensen uit de omgeving van de misdaad en de betrokkenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zal er best wel 1 tussen lopen ben ik bang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee , want in nederland hebben we geen borg systeem , en als criminelen in aanloop naar de rechtzaak toch verdwijnen word het opsporingswerk door de politie gedaan.
Er zijn wel prive-detectives die mensen opsporen maar ze mogen nooit mensen aanhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
`Nee, wel zijn er privédetectives die premies opstrijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van Peter R. de Vries? Door zijn speurwerk en het maken van zijn programma's bepaald hij zijn eigen premie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee in nederland bestaan geen premiejagers.
prive detectives worden betaald door mensen die hun in dienst nemen om zaken voor ze uit te zoeken of bewijzen te verzamelen. Maar nooit om criminelen op te sporen.
Peter R. Vries wordt betaald door de organisatie die hem het speurwerk laat doen voor de TV.
Justitie looft of soms ook prive mensen loven beloningen uit voor het vinden van de dader. Justitie/ politie kan criminelen arresteren.
13 jaar geleden
Ja, die zijn er zeker.

Bijvoorbeeld de mensen die voor de DSB bank werkten. Zij moesten hypotheken verlenen en daarbij direct een lijfrente afspreken waarbij de hypotheeknemer direct aan een hele hoge premie vast zat.
Zo werd daar het geld verdient. Mensen vastnagelen aan dure premies.

Premiejagen dus...