Achterkant modem of inloggen op je modem door het IP adres in het adres balk van je internet browser te typen. Vind je ip adres via www.watismijnip.nl lukt dit niet zou je moeten inloggen op een standaard IP van je modem. Volgens mij 192.168.0.254 of 192.168.0.254. Lukt dit ook niet bel je internet provider. De technische helpdesk zal jou SSID naam en Pre-shared-key achterhalen of hij zal zelf inloggen op jou modem.

Toegevoegd na 1 minuut:
ps: bij het inloggen van je modem de inlog is admin, standaard wachtwoord is 1234 klik dan vervolgens op Wireless settings.

Toegevoegd na 3 minuten:
hier kan je je gegevens en wachtwoord zien en wijzigen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De routers van Sitecom hebben het wachtwoord meestal op de onderkant staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de toegangscode niet hebt gewijzigt staat deze op de onderkant van de router. Heb je het wel gewijzigt zul je de router opnieuw moeten instellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met een pc nog automatisch verbinding kan maken dan zit dat wachtwoord ook ergens in dat systeem. In dat geval zijn er tootjes te vinden die dat wachtwoord uit kunnen lezen.

Dit is zo'n tooltje.
http://www.softpedia.com/get/Security/Decrypting-Decoding/WirelessKeyView.shtml

En anders als de originele code die tegenwoordig vaak op de bodem van een router staat niet werkt (vroeger stond wifi gewoon onbeveiligd aan) zit er niks anders op als een router reset. Dus zo'n balpenknopje een sec of 10 meestal ingedrukt houden om de standaard instellingen te herstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als een andere pc nog wel in de router kan komen, kan je op die manier inloggen in die router. Eerst moet je naar start>uitvoeren gaan, daar vul je in "cmd" >enter, in de commandprompt vul je in: "ipconfig/all" >enter. daar staan een aantal rijtjes met gegevens. Van het langste rijtje schrijf je het nummer op van de standaardgateway. dat zal iets zijn als: 192.168....

Dat nummer voer je in in de browser. Dus geen http of www ervoor, gewoon alleen het nummer.
Nu kom je als het goed is in de inlogpagina van je router. Als je om een wachtwoord wordt gevraagd, vul je die in. Weet je het wachtwoord niet, dan kun je dat op internet opzoeken, tenzij je het heb gewijzigd. Kom je helemaal niet in de instellingen pagina, zoek dan een ander standaardgateway nummer (eigenlijk heet het een ip-adres) in de opdrachtprompt.

Is het dan eindelijk gelukt om in te loggen, zoek dan naar een pagina voor wireless/wifi/... instellingen naar een WPA/WPA2/... code. Die moet je invullen op je andere pc om verbinding te kunnen maken met de wifi...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien het router WPS ondersteunt: druk de WPS knop op de router, druk de WPS knop op jou wifi dongle, klaar is kees.

Belangrijk: WPS is zeer kwetsbaar t.o.v. hackers, dus meteen na inloggen WPS uitschakelen en wachtwoord veranderen en niet meer vergeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Andere optie: reset knop lang indrukken (bijvoorbeeld 30 seconden), dan is de router alles vergeten en hij krijgt de standaard instellingen (of geen wachtwoord of het standaard wachtwoord voor je router).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms kan je het vinden in je pc bij gegevens provider. Anders op modem, vaak op de achterkant.