Mail Delivery?

Zojuist kreeg ik 93 Mail Delivery's. Is dit een nieuwe vorm van spam? Of heeft dit iets met virussen, ofzo te maken?

Aangezien ik ook tegelijkertijd een aantal berichten kreeg dat er spyware en dergelijke verwijderd waren.

Iemand hier ook ervaring mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gebeurt mij ook heel regelmatig. Meestal maar een paar per dag, maximaal tien. Soms meer, heel af en toe veel meer. Ik heb wel eens een paar duizend van die Mail Delivery Failures op een dag gehad. En de volgende dag weer. Dat duurde twee weken, toen was het over.

Nee, niet zo veel in één keer. Ik ben zakelijk net verhuisd naar een andere provider en die houdt spam tegen en stuurt alle verdachte berichten door. Maar ik krijg nu véél minder spam dan bij mijn vorige provider. Dus ik denk dat het ook aan de provider ligt die de berichten niet als spam markeert.

Mail Delivery Failures, bedoel je? In elk geval niet de links of URL's openen die er in staan, en niet geloven wat er in staat. Wellicht is 't wel slim om een keertje een online scan te draaien: http://www.pandasoftware.com/activescan Want je zou een smtp-virus kunnen hebben. (Kans lijkt me niet zo heel groot. Evt. nog eens een andere firewall proberen, zoals NetLimiter.)

Ik zal het proberen uit te leggen. Er wordt ergens spam verstuurd met jouw mailadres als afzender. Dat kan ook een besmette PC zijn van een kennis van je in wiens adresboek je staat. Die spam bevat ook vaak trojans, trouwens. Heel veel spam wordt verstuurd aan niet bestaande email-adressen. Of, de mailservers herkennen de mailtjes als spam en die worden dan gebounced. En jij krijgt ze dan weer als onbestelbaar terug, de mailtjes hadden immers jouw 'from-adres', snappie?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100