Mail Delivery?

Zojuist kreeg ik 93 Mail Delivery's. Is dit een nieuwe vorm van spam? Of heeft dit iets met virussen, ofzo te maken?

Aangezien ik ook tegelijkertijd een aantal berichten kreeg dat er spyware en dergelijke verwijderd waren.

Iemand hier ook ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Planet/KPN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooooooh......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes ermee, het lijkt erop dat je computer onderdeel is van een botnet die spam verstuurt!

Het beste antwoord

Gebeurt mij ook heel regelmatig. Meestal maar een paar per dag, maximaal tien.

Soms meer, heel af en toe veel meer. Ik heb wel eens een paar duizend van die Mail Delivery Failures op een dag gehad. En de volgende dag weer. Dat duurde twee weken, toen was het over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had er net met opstarten 900... Maar daarvoor even Panda de laptop laten controleren en die had 1 verdacht bestandje gevonden. Maar dat is zo'n bestandje van Command&Conquer die altijd als verdacht word aangemerkt...

Andere antwoorden (3)

Nee, niet zo veel in één keer. Ik ben zakelijk net verhuisd naar een andere provider en die houdt spam tegen en stuurt alle verdachte berichten door. Maar ik krijg nu véél minder spam dan bij mijn vorige provider. Dus ik denk dat het ook aan de provider ligt die de berichten niet als spam markeert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krijg er nu weer een aantal binnen van één en hetzelfde adres...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je hem niet blokkeren?
Mail Delivery Failures, bedoel je?
In elk geval niet de links of URL's openen die er in staan, en niet geloven wat er in staat.
Wellicht is 't wel slim om een keertje een online scan te draaien:
http://www.pandasoftware.com/activescan
Want je zou een smtp-virus kunnen hebben. (Kans lijkt me niet zo heel groot. Evt. nog eens een andere firewall proberen, zoals NetLimiter.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die bedoel ik... Ik heb Panda Global Protection... En ik open sowieso niets wat niet van een bekende komt...
Ik zal het proberen uit te leggen. Er wordt ergens spam verstuurd met jouw mailadres als afzender. Dat kan ook een besmette PC zijn van een kennis van je in wiens adresboek je staat. Die spam bevat ook vaak trojans, trouwens.
Heel veel spam wordt verstuurd aan niet bestaande email-adressen. Of, de mailservers herkennen de mailtjes als spam en die worden dan gebounced.
En jij krijgt ze dan weer als onbestelbaar terug, de mailtjes hadden immers jouw 'from-adres', snappie?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap best hoe dit werkt. Ik was alleen benieuwd of dat ik nu de enige was op GV... En daarbij draaid Panda op volle toeren dus maak me niet echt zorgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt wel aardig, volgens mij. Echter er kwamen tegelijkertijd berichten binnen dat er spyware enzo was verwijderd. Dat doet vermoeden dat 't malspam kan zijn, waarbij geen anderen betrokken zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb de mail inmiddels afgesloten, Want ze blijven binnen komen en word een beetje gestoord van die Panda pop-ups...