hoe verwijder ik het "Security Tool" virus ?

Sinds gisteren heb ik ineens Security Tool op de PC , ik ben er nu wel achter dat het een virus is, maar hoe krijg ik deze weg ?
Om de haverklap krijg je meldingen, en elk half uur gaat de pc automatisch uit :((

In configuratie---> software is het niet te vinden helaas.
Als ik op het icoontje van security tool ga staat zie ik 667626 . Zoek ik hierop kom ik bij C:\Windows\prefetch.
Maar ik durf die map niet zomaar weg te gooien .

Avast bedankt voor jullie hulp

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Even kijken bij de bron, is al eens gesteld!

"Security Tool, ook bekend als SecurityTool, is een bedrieglijke anti-spywaretoepassing en een valse spywareverwijderaar. Security Tool is een kloon van Total Security 2009, Total Security, TotalSecurity, Total Security 4.52, TotalSecurity2009. Net zoals andere bedrieglijke anti-spywareprogramma’s wordt Security Tool verspreid d.m.v. Trojaanse paarden. Zodra u bent besmet met deze Trojaanse paarden, zal uw computer grote hoeveelheden veiligheidswaarschuwingen weergeven, die u informeren dat uw computer is besmet en dat u de volledige versie van Security Tool dient aan te schaffen, om die besmettingen te verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de bron staat aangegeven hoe je het kunt verwijderen.
Is even wat werk maar dan ben je er ook vanaf.

Volgende keer niet zomaar installeren. Eerst even Googlen op de naam voordat je iets installeert dan had je er achter kunnen komen dat het een virus was.
Bronnen:

* nl.pcthreat.com/parasitebyid-8345nl.html "
Bron: Raamklaza

Beste antwoord werd gekozen:
" Hitman pro downloaden en zijn werk laten doen:
http://www.surfright.nl/nl "
Bron: boksboks

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn antwoord viel in het niets vergeleken met jouw antwoord ;) plusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de plus hoor, Darkreaven!

Andere antwoorden (3)

je zou de antwoorden kunnen lezen op deze eerder gestelde vraag.

http://www.goeievraag.nl/vraag/verweider-programma-security-tool.81025
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. +
Kleine aanvullig op de al gegeven info:
De Prefetch-map leeggooien kan zonder enig probleem. In die map wordt alleen bijbehouden welke programma’s hoe vaak gestart wordt, om een vervolgende start van een veelgebruikt programma te kunnen versnellen (heeft te maken met indeling van de data op de sectoren bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met malwarebyte in veilige modus scannen
als je dat proggramma nog niet hebt kun je het ook downloaden en installeren in veilige modus en doe er dan een gehele full scan mee
let wel gebruik alleen deze onderstaande link anders wordt je weer van het kastje naar de muur gestuurd
wat er zijn ook valse malwarebytes sites
let op de s aan het einde dat maakt al het verschil

Toegevoegd na 49 seconden:
oh ja natuurlijk wel veilige modus met netwerkverbinding ander kun je het internet niet op
capthavoc