Wat is een goed anti-spyware pakket?

Ik heb vermoedelijk ergens een virusje opgelopen.
Geen mexicaanse, maar toch vervelend.
Maar mijn virusscanner (Antivir) en antispyware (Lavasoft AD-Aware) kunnen niets meer vinden.

Maar blijf het niet normaal vinden dat IE tot wel 1 GB aan geheugen gebruikt per sessie. Ik draai IE 7, op windows XP nieuwste servicepacks/updates.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een goed antispyware pakket alleen ben je er niet, maar ik zal er een aantal noemen:

Malawarebytes
Spybot S&D
AdAware
Spydoctor
Spywarefighter.

Van de bovenste 3 zijn -in ieder geval- gratis versies beschikbaar.

Verder verdient het de aanbeveling je computerbeveiliging eens goed na te kijken.

Volg hiervoor de link die ik hieronder heb staan voor een complete beveiliging van je pc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Spybot
http://download.cnet.com/Spybot-Search-amp-Destroy/3000-8022_4-10122137.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard te gebruiken NAAST een goede virusscanner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.malwarebytes.org/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ubuntu Linux, want daar heb je geen anti-spyware voor nodig. Gratis te downloaden.

Ik weet het, is een besturingssysteem, dus geen direct antwoord op je vraag, maar wel het beste antwoord dat ik je kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alles in 1 pakket wil hebben, kan ik je Comodo Internet Security aanraden. Dat is een virusscanner, firewall en malware defense systeem in 1. In het begin ben je behoorlijk druk met het maken van regels (vraagtie bij elk wissewasje of je het goed vind, en dan kun je "Altijd toestaan" antwoorden of "Altijd weigeren" om regels te definiëren. Bij normaal gebruik zal CIS binnen 2 weken afgesteld zijn op jouw systeem, en krijg je alleen nog een melding voor als er echt iets verontrustends gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon Hit Man Pro downloaden.
Is de beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
avast antivirus. (gratis)
www.avast.nl

of
avast antivirus pro
www.downarchive.com

gebruik naast de antivirus van avast ook CCLEANER

www.ccleaner.com 1x in de week checken voor updates.
zowel ccleaner checken en cleanen als het register. (gratis)

ik werk al jaren veilig met deze 2 programma's.