Flickr: Hoe zorg je dat anderen je foto niet kunnen kopieren?

Toegevoegd na 14 uur:
Als je niks instelt kun je bij de foto klikken op Downloaden en je kunt hem kopieren via 'koieren met de muis. Deze twe dingen zijn te voorkomen door een instelling te veraneren (zie ik bij anderen) maar hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...en daarmee je foto verpesten (als het watermerk zichtbaar is, tenminste).

Antwoorden (3)

Dat is onmogelijk om tegen te houden. Alles wat je op het internet zet valt altijd te kopiëren. Is het niet door rechtermuisknop en dan afbeelding opslaan dan gaat het wel via print screen wat altijd en overal mogelijk is.

Kortom; wil je niet dat het gekopieerd wordt dan moet je het ook niet op het internet zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is nooit tegen te houden. Wil je niet dat je foto's worden gekopieerd dan moet je ze niet publiceren.
Anderen zullen je foto's dan ook niet kunnen zien.

Daarnaast kan je natuurlijk altijd naar de rechter stappen als jou foto ongevraagd wordt gebruikt. Je moet dan wel kunnen aantonen dat jij dit foto hebt gemaakt. En je zult het origineel dan nog wel bewaren.
Schiet je in RAW, is dit eenvoudiger om het te bewijzen. De ander zal nooit een RAW kunnen maken van een JPG bestand.

Je kunt het ook als een compliment beschouwen als ze jou foto gaat gebruiken. Ben je geen professioneel fotograaf, dan ben je ook niet op zoek naar financiele compensatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is volstrekt onmogelijk.

Reden 1: Een browser zet het plaatje de cache. Het is per browser even uitzoeken hoe je die uit de cache kan halen, maar dat is voor alle browsers waarschijnlijk wel te doen. Als het de ene browser zou lukken om de cache te beschermen, dan zijn er altijd nog -tig andere browsers om Flickr mee te bezoeken om alsnog je foto te kunnen kopiëren.

Reden 2: Iedereen kan simpelweg een screenshot maken op het scherm. Men plakke dat screenshot in een grafisch programma, nog even bijsnijden en hoppa... daar is de gekopieerde foto. Weliswaar alleen maar in dezelfde kwaliteit als men vervolgens opslaat als BMP of PNG, maar toch. (Opnieuw opslaan als JPG zal normaal gesproken kwaliteitsverlies geven, ondanks velen die anders beweren. Maar het klopt dat het kwaliteitsverlies doorgaans (erg) moeilijk te zien is.)

Reden 3: Iedereen kan eventueel zelfs gewoon een digitale foto maken van het computerscherm. Hier zal het kwaliteitsverlies wel wat groter zijn - maar voor velen op 'websitekwaliteitsniveau' niet zichtbaar. Bijgevoegd: een foto die ik met een goedkoop fototoestelletje van het scherm gemaakt heb van http://www.free-hdwallpapers.com/wallpapers/nature/216.jpg.