Heeft Facebook een eigen virusbeschermer?

Gisteren kreeg ik via fb een uitnodiging voor een bungeejump evenement met een filmpje. Het filmpje kreeg ik niet geopend, maar ik krijg van mijn contacten nu wel weer vragen over dat bungeejumpfilmpje ( die zij ook niet kunnen openen). Hebben we hiermee een virus binnengehaald of worden die er op de server van Facebook al uitgefilterd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Doordat jij op dat filmpje hebt geklikt, wordt de link automatisch naar al je vrienden doorgestuurd.
Volgens mij is dit geen virus, maar ik zou wel oppassen waar je op klikt.

Facebook heeft volgens mij geen virusscanner, maar wel een optie genaamd Facebook Security: http://www.facebook.com/security?v=app_10442206389
Als je account gehackt zou zijn en er wordt veel spam verstuurd, dan wordt je account automatisch afgesloten.
Indien je weer toegang wilt tot je account, moet je eerst verschillende stappen doorlopen om te bewijzen dat je de echte eigenaar bent.