Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft Facebook een eigen virusbeschermer?

Gisteren kreeg ik via fb een uitnodiging voor een bungeejump evenement met een filmpje. Het filmpje kreeg ik niet geopend, maar ik krijg van mijn contacten nu wel weer vragen over dat bungeejumpfilmpje ( die zij ook niet kunnen openen). Hebben we hiermee een virus binnengehaald of worden die er op de server van Facebook al uitgefilterd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Doordat jij op dat filmpje hebt geklikt, wordt de link automatisch naar al je vrienden doorgestuurd.
Volgens mij is dit geen virus, maar ik zou wel oppassen waar je op klikt.

Facebook heeft volgens mij geen virusscanner, maar wel een optie genaamd Facebook Security: http://www.facebook.com/security?v=app_10442206389
Als je account gehackt zou zijn en er wordt veel spam verstuurd, dan wordt je account automatisch afgesloten.
Indien je weer toegang wilt tot je account, moet je eerst verschillende stappen doorlopen om te bewijzen dat je de echte eigenaar bent.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding