Blijft je anti-virus bestrijder geldig als je een andere computer gaat gebruiken?

Als je een anti-virus programma voor 1 pc hebt gekocht op je computer en je neemt daarna een andere computer kun je dan dat programma overzetten? Zo ja, hoe gaat dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zal denk ik van de virus programma afhangen.
Eset (bijvoorbeeld) kun je gewoon overzetten naar de ander computer (is hij dus wel unlicensed op de oude).

Het beste antwoord

Veel antivirusprogramma’s kun je inclusief licentie overzetten naar een nieuwe computer, zoals jouw AVG.

AVG:
Als u uw oude computer vervangt door een nieuwe, kunt u AVG AntiVirus, Internet Security of Premium Security overbrengen naar uw nieuwe computer, zodat u nog steeds wordt beschermd. U hoeft geen nieuwe licentie te kopen. Breng uw AVG-licentienummer gewoon over naar uw nieuwe computer.

Verwijder eerst AVG van de oude computer.
Als uw oude computer niet meer werkt, hoeft u AVG niet te verwijderen. Dit is alleen nodig om ervoor te zorgen dat uw licentie niet op meer computers wordt gebruikt dan is toegestaan.

Installeer AVG op de nieuwe computer.
U moet uw AVG-licentienummer tijdens de installatie invoeren op de nieuwe computer. U kunt een verloren licentienummer ophalen met het formulier voor het ophalen van AVG-licenties.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
M.a.w. ik kan en mag een gekochte AVG licentie op 1.000.000.000.000.000 enz computers zetten. Gaan ze nooit goedvinden bij AVG.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee hoor Beer56 :)
Bij updates e.d. ophalen zal je computer contact opnemen met AVG en licentie EN computer gegevens meesturen. Als licentie nog op een ander geregistreerd staat weten ze dat. Als licentie dit niet toestaat (tegen betaling mag het op meerdere computers staan) zal software zijn werk niet doen.
Denk dat als je om de zoveel tijd een ander computer aanmeld (zelfs telkens een oude) ze vragen gaan stellen en je licentie gaan blokeren. Zo zullen ze je abbo ook stop zetten na de periode (verloop datum) dat je hebt betaald.

Andere antwoorden (1)

Jammer maar helaas, dat zal niet zomaar gaan en gaat niet werken.

Bij de registratie van het gekochte anti-virusprogramma zijn de 'vingerafdrukken' van de PC waarop de software is geïnstalleerd, mee verzonden naar de uitgever van dat programma.
Hiermee wordt voorkomen dat de licentie misbruikt kan worden en deze onbetaald op meerdere computers geïnstalleerd kan worden.

Om de gekochte software binnen de looptijd van de licentie op een andere computer over te zetten en werkend te krijgen zal je toestemming moeten vragen van de uitgever van de software.
Daarvoor zul je dan contact op moeten nemen met de uitgever (klantenservice) en om een eenmalige licentie switch moeten vragen.
Als je dat krijgt dan krijg je een nieuwe sleutel waarmee je de software opnieuw op je nieuwe PC kunt installeren en vrijgeven.

Zonder die sleutel zal de gekochte software hooguit in 'Trial-modus' slechts een beperkte tijd werken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij ESET niet.
http://www.eset.com/nl/thuis/unilicense/
erotisi
8 jaar geleden
Het gaat over AVG