Luidsprekers van PC speelt raar radioachtig muziekje af als pc inactief is ? Virus ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het al sinds aankoop? En heb je nieuwe hardware zoals nieuwe luidsprekers?

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk niet.
Het kan een schakeling zijn op de geluidskaart of het moederbord.
Net zoals ik ook soms heb dat als ik Ctrl ingedrukt houd, of aan het scrollen bent, dat de computer een iets hoger geluid maakt. Dat is dan een spoeltje op het moederbord of een andere printplaat/chip.
Als het altijd al was, hoort het gewoon. Maar als het niet altijd is, kan het ook veel stof zijn op je geluidskaart of moederbord.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met niet altijd bedoel ik dat het nog niet sinds aankoop van je PC en luidsprekers was.
En met schakeling bedoel ik ook een spoeltje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is echt radio achtig geluid want ik hoor mensen praten met achtergrond muziek maar dan heeeel zachtjes en als de volume wijzig gaat die uit .. ?!
Als je zelf het uiteinde van het draadje vastpakt en dan je andere arm in de lucht steekt heb je zelfs kans om een radiosignaal op te vangen. Misschien ligt het snoertje tegen een bepaald voorwerp aan waardoor het voorwerp als antenne dient?
Succes verder!