KPN stuurt brief dat de huidige Firewall komt te vervallen en adviseertPC veilig voor 5 euro p/mnd.

Is mijn beveiliging niet voldoende met AVG Free en Windows Firewall?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je echt geld wilt uitgeven: koop dan de firewall NetLimiter2.
Je kan prachtig per programma aangeven of ie contact mag maken met internet of niet, en mooier: je kan bandbreedte toekennen per programma! Prachtig. Dus geen langzame browser meer omdat uTorrent de hele lijn dichtknijpt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik betwijfel trouwens dat 'AVG free' voldoende is tegen virussen. Dat is nl. een uitgeklede versie van de betaalde versie. Ik raad nod32 aan, zeker als je merkt dat AVG de PC trager maakt.
De Windows Firewall ken ik niet, omdat ik die niet vertrouw. Ik vertrouw die firewall niet, omdat 't een veiligheidsproduct van Microsoft zelf is. En de woorden 'veiligheid' en 'Microsoft' gaan gewoon niet samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou er niet vanuit gaan dat deze veilig genoeg zijn. En zeer zeker de Windows Firewall is niet genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens of je Comodo Internet Security wat vind. Wel een uitgebreid pakket, Antivirus, Firewall en Malware defense maar helemaal gratis voor de thuis gebruikert.

Toegevoegd na 3 minuten:
En Nee: Windows Firewall alleen, is niet genoeg. Tenzij je Windows7 heb met Advanced Firewall en de moeite hebt genomen om tig pagina's aan technet documentatie door te lezen om het ding veilig af te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een routertje met NAT hebt, dan is een softwarematige firewall overbodig.
AWM
14 jaar geleden
@antwoo

Ben ik het niet met je eens. De firewalls van routers beveiligen niet alle poorten. Tenzij je een losse hardwarematige firewall hebt is dat niet meer nodig. Een nat beveiligd tot een bepaalde poorten range.

Ik heb zelf een 3 routers thuis met ieder de nat op de hoogste stand en toch krijg ik regelmatig aanvallen op me firewall van mcaffee op poorten die me NAT niet beveiligd. Een NAT regeld alleen het verkeer over je netwerk heen. Een firewall op je router beveiligd mogelijk de helft maar een routerfirewall kan niet alles beveiligen. Ik raad aan om toch een firewall te plaatsen op je pc en je zult zien dat je toch noch aanvallen krijgt van buitenaf al sluit je alle poorten af op je router behalve je poort van je internet (80). Ik zelf raad Comodo firewall aan omdat deze zelfs bij het installeren van software per onderdeel gaat kijken of deze toestemming mag hebben tot buiten. Ik raad wel aan om niet boos te worden op de software in de eerste week omdat deze in de eerste week gek word van de meldingen die toestemming mogen krijgen tot internet. Daarna is het meeste ingesteld.

Tip: Evaren ICT'r.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
De meeste mensen worden helemaal gek van een softwarematige firewall. Hij vraagt elke keer om toestemming waar de meeste mensen niets van snappen. Ze doen dan maar wat.