Wat zijn de gevaren van Icloud?

iCloud van Apple betekent dat al je gegevens van je iPhone en/of iPad en/of MacBook ergens op een centrale server in de US worden opgeslagen. Daar zijn veel mensen bang voor. Waarom? Om welke gegevens gaat het? Wat kan men ermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Dit zijn bestanden die jij op wil slaan zoals Word bestanden (ja dat kan ook op een Apple), maar ook foto's ofzo, maar ook echte apple producten.
Deze zijn beveiligd met je wachtwoord, en dit werkt eigenlijk hetzelfde als bestanden bewaren in je mailbox. Ik zie dan ook geen gevaar zolang je wachtwoord geheim blijft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Persoonlijke dingen kun je nog altijd opslaan op een sticky, maar mensen zijn natuurlijk bang dat Icloud gekraakt gaat worden net als vorig jaar de playstation
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment is de diversiteit aan bestanden die je ''in the cloud'' kunt opslaan nog niet zo groot. Het gaat hier om foto's, pages bestanden, iTunes, agenda en mails. Je kunt hier zelf niks aan wijzigen. Het is dus niet mogelijk om bestanden als filmpjes of programmatjes op te slaan.

Mensen zijn hier bang voor omdat je soms kostbare/emotionele gegevens opslaat op een andermans schijf. In dit geval dus op de servers van Apple in the USA. Hoewel het beveiligd wordt met je eigen wachtwoord is het voor Apple dus altijd mogelijk om deze gegevens te bereiken en in het meest paranoia geval door te verkopen aan derden.

Ook kan apple nooit garanderen dat deze gegevens 100% veilig zijn. Er zijn continu hackers bezig die dit soort systemen graag willen kraken.

Afgelopen jaar heeft ook dropbox (ook een online gegevens ruimte waar je bestanden kunt opslaan) een tijdje opgestaan voor iedereen. Terwijl je normaal gewoon moet inloggen met een wachtwoord.

Dit soort dingen lijken gevaarlijk maar de kans is zeer klein, aangezien het voor Apple natuurlijk veel imagoschade zal opleveren als er iets mis gaat met iCloud.
Normale gebruikers hoeven zich helemaal geen zorgen te maken over dit soort problemen.