hoe stop ik dit spammen van mail delevery services ?

Ik krijg heel vaak op mijn telfort mail account mailtjes dat iets niet gelukt is en ook in het Spaans. Ook kwam ik er laats achter dat andere mensen hier ook last van hebben met mijn email er bij. Hoe kan dit voorkomen ?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook dat mailtje van de kruitvat krijg ik heel vaak

Toegevoegd na 14 uur:
Er net achter gekomen dat de laatste foto dat dat word gestuur . Ik heb zelf niet op de link gedrukt .

Picture for question
Amadea
8 jaar geleden
Kennelijk heb je een keer gereageerd op een prijsvraag of enquête.
capthavoc
8 jaar geleden
Waarschijnlijk is je mailbox helemaal vol mail een provider mail adres als telfort heeft een mx van 50 mb of zo
dat spaanse mailtje kan een opgeheven adres zijn
en die wordt dan steeds opnieuw gestuurd
of allemaal nieuwsbrieven etc
kijk eens of je de zaak wat kan opschonen
zaken als nieuwsbrieven opzeggen etc
want als je mailbak vol zit zijn er misschien ook maitljes die je helemaal niet ontvangt
zoals de factuur van telfort zelf
je kunt trouwerns beter niet je mail van een provider op je telefoon ontvangen
gebruik liever gmail o.i.d tip je kan mailtjes die naar je telfort adres zijn gestuurd door laten sturen naar bijv een gmail adres
zodat je telfort mailbak niet vol loopt
let er op dat er dan geen kopie achterblijft
anders loopt die bak weer vol en mis je misschien belangrijke mail
het is sowiezo beter gmail te gebruiken
die postbak is zo groot dat je bijna geen risico loopt dat de postvak vol loopt
gvrox
8 jaar geleden
@amadea hoezo is dat "kennelijk" het geval ?
DreamBeam
8 jaar geleden
Oke , ik heb dus blijbaar ergens op iets gedrukt maar hoe kan 't dan dat ik ook van de kruitvat allemaal mailtjes krijg en dat andere mensen de zelfde mailtjes vaak krijgen vanuit mijn e-mail ?

Antwoorden (2)

Hier doe je weinig tegen, er is een spammer die mails stuurt naar Italiaanse (niet Spaanse) adressen die niet meer bestaan, en de spammer gebruikt jouw adres als afzender. Omdat de mail niet afgeleverd kan worden, stuurt de mail server een foutmelding, en die komt bij jou terecht omdat de server denkt dat jij de mail hebt verzonden.

Toegevoegd na 1 week:
Zie ook :
https://en.wikipedia.org/wiki/Backscatter_%28email%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Email_spoofing
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Blijkbaar heb ik het fout, maar wil men niet zeggen wat hier niet aan klopt. MIsschien moet er even een tech expert zoals @MrTomaat bijkomen :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Snap de min ook niet, het is phising.
http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/pas-op-mail-over-niet-geleverd-pakket-is-phishing/
Niet op reageren, gelijk wegdoen, of blokkeren als je die mogelijkheid hebt.
Het is trouwens ook nog slecht Italiaans, volgens mij zouden zij eerder pacco of pacchetto gebruiken.
gvrox
8 jaar geleden
@JoanDArc nee, het gaat niet over phishing, er staat dat een bericht (email) niet is afgeleverd, vandaar dat er ook geen woord voor pakketje in staat. Het is een foutmelding dus van de mail server van een Italiaanse provider, dat het bericht niet afgeleverd kon worden. De vraagsteller heeft dat bericht niet gestuurd, maar een spammer wel die ervoor heeft gezorgd dat het *lijkt* alsof het door de vraagsteller is gestuurd.
SimonV
8 jaar geleden
Min is niet van mij, maar wellicht is jouw antwoord wat te kort door de bocht: iemand kan niet "zomaar" het e-mailadres van iemand anders gaan gebruiken om berichten te versturen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@gvrox, snap ik, maar daarom snap ik de minnen zonder uitleg nog niet. What is in a name, het advies blijft, niet op reageren, niet openen, gewoon gelijk wegdoen.
Sedert mijn eerste reactie op uw antwoord word ik ook geconfronteerd met dit soort e-mails. Zal wel toeval zijn, hoewel men zegt dat toeval niet bestaat.
Ik geeft een plus, alleen als bewijs dat de min (bv uit een soort rancune, want dan had ik in mijn beroep wel dag- en nachtwerk) niet van mij is.
SimonV
8 jaar geleden
Door de heldere reactie bij mijn antwoord: plus voor je antwoord!
Waarschijnlijk is je pc met malware besmet, en verstuurt iemand via jouw pc (e-mailadres) mailtjes die wel of niet aankomen.

Hopelijk haalt het gratis programma AdwCleaner de malware voor je weg.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Of Malwarebytes (kies gratis versie).
https://nl.malwarebytes.org/downloads/

Of Junkware Removal Tool van Malwarebytes
https://nl.malwarebytes.org/junkwareremovaltool/

HitmanPro zou m’n laatste keuze zijn:
http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro

Misschien helpt systeemherstel: zet de computer terug naar het tijdstip waarop je nog geen last had van het probleem.
SimonV
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid; maar een spammer kan redelijk eenvoudig mail sturen zonder gebruik te maken van jouw PC (/laptop/tablet/telefoon/etc) en toch jouw adres als afzend-adres gebruiken. De mailservers die zoiets toelaten worden vaak geblacklist, maar dat werkt niet 100%. Ik kreeg ook wel eens ladingen van zulke 'spam' , en in de headers kon ik terugvinden dat de originele mail niet verstuurd was vanuit 1 van mijn computers, noch vanaf mijn IP adres.
gvrox
8 jaar geleden
+